Катерина ЦАРЬОВА
для «Урядового кур’єра»
Державне агентство автомобільних доріг знає напевне, як працювати всім його службам, щоб не допустити торішніх проблем. Так розпочав урядовий брифінг, присвячений темі підготовки доріг загального користування до зимового утримання, заступник голови Укравтодору Олександр Харченко.
«Комплекс підготовчих заходів для забезпечення сталого функціонування таких доріг майже завершено. Із запланованих 1145 тисяч тонн піску дорожньо-експлуатаційні організації вже мають 1037,7 тисячі тонн. Показник на 30% більший від потреби на початок зими. А темпи заготовляння перевищують торішні на 17%», — пояснив посадовець.
Окрім цього, заготовлено 125,6 тисячі тонн технічної солі (її потрібно на всю зиму в обсязі 175 тисяч тонн). Тож дорожні організації мають понад 70% потреби необхідної сировини на весь період. Для недопущення переметів снігу виготовлено й 87 тисяч снігозатримувальних щитів.
«В осінньо-зимовий період плануємо підготувати 6,7 тисячі одиниць техніки для спеціального обладнання (нині таких машин 6,2 тисячі), — запевнив посадовець. — Техніку підрядних організацій ще залучено до виконання дорожніх робіт будівельного сезону, тому запас паливно-мастильних матеріалів поповнюється в міру його використання».
Укравтодор створив чотири мобільні загони загальною кількістю 64 одиниці техніки. Дислокуються вони у Київській, Херсонській, Харківській та Івано-Франківській областях. А на надзвичайні ситуації вони реагуватимуть разом з ДСНС.
Олександр Харченко коротко розповів і про те, що на фінансування дорожнього господарства виділено з усіх джерел 15 мільярдів 25 мільйонів гривень. За рахунок коштів Світового банку ремонтували ділянку дороги на трасі Бориспіль — Лубни (43,5 кілометра). А ЄБРР та ЄЕП профінансували оновлення ділянок на трасі Київ — Чоп (114 кілометрів), Київ — Ковель (33,7 кілометра), Київ — Одеса (63 кілометри). Останню завершать у грудні 2014 року.
«З початку року загальний обсяг пошкоджених ямами доріг загального користування становив понад 72 тисячі кілометрів — це близько 7,5 мільйона квадратних метрів ямковості. На дорогах загального користування — 28,6 тисячі кілометрів, а на дорогах місцевого значення — понад 44 тисячі кілометрів»,— резюмував він.
Велика кількість великовантажного транспорту, щоправда, порушує норми допустимих вагових параметрів. Нині в Україні діють 38 рухомих і один стаціонарний ваговий комплекс. Однак цієї кількості недостатньо для повного контролю за перевезеннями.