Юрій ВАСИЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»

РЕЗОНАНС. Як відомо, 26 червня відділом Державної податкової інспекції у Деснянському районі Києва під час обшуку в приміщенні ТОВ «ДАТА-АЙІКС ЮЕЙ» було вилучено файлові накопичувачі інформації різноманітного характеру.  Оскільки ця подія набула резонансного звучання, то вже наступного дня начальник прес-служби головного управління Міністерства доходів і зборів України у Києві Микола Ковтуненко під час брифінгу зазначив, що комп’ютерне обладнання не має стосунку до роботи соціальної мережі «Вконтакте». Його вилучено  під час досудового розслідування в рамках кримінального провадження за фактом навмисного ухиляння від сплати доходів службовими особами ТОВ «ЕВОС». У рамках цього розслідування було проведено обшук у службових і підсобних приміщеннях ТОВ «ДАТА-АЙІКС ЮЕЙ», під час якого службові особи підприємства  добровільно здали 10 одиниць комп’ютерної техніки з розміщеними на них серверами провайдера, який надавав доступ до мережі Інтернет.

Однак днями оприлюднено нову офіційну позицію ГУ Міндоходів у Києві щодо соцмережі «Вконтакте». Як зазначається, в ході експертизи, проведеної  науково-дослідним експертно-криміналістичним центром при ГУ МВС України в м. Києві, встановлено, що серед іншої інформації на серверах зберігалися медіа-файли з ознаками порнографічної продукції, а також медіа-файли, які мають ознаки пропаганди культу насильства та жорстокості і містять посилання на сайт vk.com.

Інформацію про дані кримінальні правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ч.3 ст.300, ч.5 ст.301 Кримінального кодексу України. На цей час органами прокуратури розглядається питання щодо передачі матеріалів кримінального провадження до органів МВС України. Стосовно ж фінансово-господарської діяльності ТОВ «ЕВОС», матеріали якої теж були на серверах, то щодо неї наразі проводиться досудове слідство.

Водночас Павло Дуров, засновник соцмережі «Вконтакте»,  вважає, що  Міністерство доходів і зборів вводить в оману людей, інформуючи про зберігання на серверах понорграфічної продукції та чисельність осіб, які її переглянули.