АВІАПРОМ

Новий регіональний пасажирський літак віднині має сертифікати типу Міждержавного авіаційного комітету країн СНД та Державіаадміністрації України

Завершення ДП "Антонов" комплексу робіт із сертифікації Ан-158, безперечно, важлива подія для вітчизняної авіабудівної галузі. Відтепер ми можемо виробляти для власних потреб та на експорт літак нового покоління, який є логічним, а головне вдалим продовженням Ан-148. Сімейство нових "Aнів" є високотехнологічною продукцією, на яку чекають як на внутрішніх, так і на міжнародних регіональних маршрутах.

З нагоди вручення міждержавного сертифіката до "Антонова" завітав Прем'єр-міністр Микола Азаров. Оглянувши красень-літак, він зазначив, що це повітряне судно є свідченням того, що завод стає на ноги, а Україна невдовзі відновить статус однієї з провідних авіаційних держав світу. "Вручення сертифіката відкриває дорогу і до контрактів, і до розробки, і до виробництва на багато років уперед прекрасного супермагістрального літака... Це надзвичайно важливо для нас. У цьому конкурентному світі, я впевнений, ми знайдемо свою нішу, закріпимося на ній і забезпечимо роботу для багатьох людей. Особливо важливо, що вона пов`язана з дуже високоінтелектуальною працею", - підкреслив Прем'єр-міністр.

Він наголосив на тому, що зі свого боку уряд робитиме все, аби підтримати авіаційну галузь. Микола Азаров нагадав, що вже затверджено норму про скасування податку на прибуток від продажу літаків, що дасть змогу вкладати значні кошти в розвиток та модернізацію авіабудівництва. Також скасовано податки на ввезення устаткування, приладів тощо. Глава уряду переконаний, що найважчі часи вже пройдено, тому у підприємства будуть замовлення, а працівникам обов'язково підвищуватимуть зарплатню.

Міжнародний сертифікат президентові-генеральному конструктору ДП "Антонов" Дмитру Ківі вручила голова Міждержавного авіаційного комітету Тетяна Анодіна. А сертифікат Державної авіаційної адміністрації вручив її голова Анатолій Колісник. Відповідні сертифікати гармонізовано з американськими авіаційними правилами FAR-25 і європейськими CS-25. Сприятиме вдалому просуванню літака на міжнародних ринках і те, що він відповідає європейським вимогам щодо рівня шуму та екологічності.

Ан-158 сертифіковано для перевезення 99 пасажирів на відстань 2,5 тис. км, або 86 пасажирів - на 3,1 тис. км. Літак може виконувати польоти при зовнішніх температурах від -55 градусів до +45 та при боковому вітрі до 15 м/с, сідати та злітати з аеродромів, розташованих на висоті до півтори тис. метрів над рівнем моря. Загалом проведені випробування довели, що Ан-158 - безпечна, надійна, економічна машина, яка прекрасно пристосована для експлуатації на просторах країн Співдружності.

Вже є і перші замовлення. За словами генерального директора "Ильюшин Финанс Ко" Олександра Рубцева, російська лізингова компанія назбирала замовлень на 100 літаків Ан-148/-158. У свою чергу Дмитро Ківа поінформував, що нині вже є контракт на поставку 10 літаків, а перший Ан-158 планують передати замовнику до кінця року.