Майже третина всіх дорожньо-транспортних пригод на дорогах України відбувається через значне перевищення дозволеної швидкості. Це під час прес-конференції зазначив перший заступник начальника Департаменту ДАІ МВС України Сергій Будник. Він повідомив, що нині готують зміни до Правил дорожнього руху, якими, зокрема, пропонують переглянути нормативи швидкості руху. А також уже найближчим часом на всеукраїнському форумі з безпеки руху на розсуд громадськості буде запропоновано низку заходів, які убезпечать життя пішоходів і посилять відповідальність водіїв.
Лікнеп для населення
«Перша причина ДТП — перевищення швидкості. Це приблизно 26% від усіх ДТП із постраждалими. На другому місці стоїть порушення правил проїзду перехрестя, тобто правил маневрування. І третій щабель ділять ДТП з водіями, які керують у нетверезому стані, і пішоходи, — розповів Сергій Будник. — Ми повинні звернути увагу на пішоходів, у першу чергу, спільними зусиллями підвищити їхню відповідальність за виконання тих приписів, які встановлено для пішоходів. А з іншого боку — вжити таких заходів для відбудови інфраструктури, яка унеможливить потрапляння їх у автопригоди і травмування. Необхідно впливати на всі ці чинники. Сьогодні більшість автопригод — саме через неналежну поведінку водіїв».
За словами Сергія Будника, необхідно чітко визначити швидкісні режими на тих чи інших ділянках, на окремих ділянках обмежити швидкість до 40 км/год, на інших — підвищити ліміти швидкості.
«Ми знаємо, що у нас є допустимий зазор — 20 км/год, якого немає в жодній країні світу. З цим є велика проблема. Коли цю норму вводили, одним з аргументів було те, що в Україні бракує досконалих приладів. Ті, які на той час використовували, мали значну похибку у вимірюванні. Це призвело до того, що у нас водії зрозуміли, що можна їздити на 20 км/год швидше, ніж це передбачено Правилами дорожнього руху.
Не всі європейці розуміють нас, коли йдеться про обмеження швидкості 60 км/год у населеному пункті. Тільки шість країн Європи мають такий показник. У більшості країн це 50 км/год, і ніяких допусків «+20» там немає. За словами Сергія Будника, систему безпеки визначає діяльність не тільки відповідного органу — ДАІ, а й інших державних органів і насамперед учасників дорожнього руху.
ВАТРО ЗНАТИ
Для причепа потрібен надійний фapкoпф
Як правильно підібрати для aвтoмoбіля фapкoпф? На що слід звернути увагу насамперед? Яке навантаження має витримати цей пристрій? Порадами про нюанси експлуатації тягового пристрою діляться фахівці.
Слoвo фapкoпф має два німецькі корені – походить від слів «Fahren» і «кopf», щo в перекладі означає «їхати» і «гoлoвa». Конструкція цієї деталі складається з кулеподібного гака, який кріпиться до балки, поперечини, що фіксується на рамі чи кузові автівки.
Насамперед слід визначитися навіщо потрібен фapкoпф і нa який термін. Для мaшини cеpeдньогo клacу ватро підібрати фаркопф відповідної модифікації, врахувавши максимальну вантажопідйомність автомобіля, вказану в пacпopті.
Широкий вибір фаркопфів пропонує універсальний магазин «Фаркоп.РФ». Це найбільший магазин у Російській Федерації, де продають фаркопфи (причіпні пристрої) вроздріб та оптом світових виробників за найбільш прийнятними цінами.
«Фаркоп.РФ» працює лише з перевіреними виробниками (Westfalia, Galia, Imiola, Лідер-плюс, Baltex, Auto-Hak, AvtoS, Thule, Bosal, ДЗК, Союз, VFM, Aragon), що мають усі необхідні документи (сертифікати відповідності) і чималий досвід виробництва фаркопфів.
Підбираючи фаркопф важливо усвідомити, що автомобіль з причепом – засіб підвищеної небезпеки, тому слід враховувати не тільки зовнішній вигляд виробу, а й надійність. Для кожної марки автомобіля, року випуску і кузова пропонують широкий вибір фаркопфів, тому важливо правильно підібрати тягово-зчіпний пристрій і хорошої якості, і за помірну ціну. Досвідчені фахівці «Фаркоп.РФ» нададуть потрібні консультації і допоможуть з вибором фаркопфа, а також рекомендації для правильного встановлення.
Прогноз, який ще тaм мoжeт бути oтмeчeнo кaкoй (їх) мoдeлі (eй) oн пpeднaзнaчeн, a тaкжe peкoмeндaціі пo пpaвільнoй уcтaнoвкe.
Магазин «Фаркоп.РФ» пропонує пpoдукцію визнаних у світі брендів, а це якісний метал і безпека вашого життя і транспортного засобу.
Він також підкреслив, що не всі ініціативи ДАІ дістають широку підтримку громадськості. Наприклад, так і не було підтримано пропозицію про позначення пішоходів у темний час доби світловідбивальними елементами. Хоч, за його словами, є позитивний досвід багатьох країн Європи, де такі заходи спрацювали. Зокрема в Естонії, яка застосовувала світловідбивальні елементи, смертність на дорогах за один рік знизилася на 70% — тільки завдяки тому, що водії почали бачити пішоходів на вулиці. Він також підкреслив, що витрати на такі заходи дуже малі. Елемент, який можна покласти в кишеню, а ввечері закріпити на одязі, коштує близько 10 гривень.
«На жаль, питання безпеки пішоходів лежить у площині, в першу чергу, ставлення самих пішоходів до своєї безпеки, — зазначає Сергій Будник. — Крім того, це і недостатнє облаштування пішохідних переходів. У державній цільовій програмі до 2016 року, яку нині зупинено, було передбачено облаштування пішохідних переходів відповідними технічними засобами освітлення, позначеннями, які б підвищували їхню безпеку.
Щоправда, самі водії досить скептично ставляться до ідеї позбавити їх можливості користуватися 20-кілометровою маржею швидкості й негативно сприймають намір зменшити допустиму швидкість у населених пунктах з 60-ти до 40 км/год (щоб переконатись у цьому, досить почитати інтернет-форуми, присвячені названій темі). Річ у тім, що водіїв-шумахерів нововведення навряд чи змусять їздити повільніше. Вони, хай як це прикро визнавати, як досі порушували, так і потім навряд чи стануть прихильниками тихої їзди. А ось законослухняним водіям таке обмеження тільки головного болю додасть, та ще й, зазначають автоексперти, заторів на наших дорогах побільшає. То воно нам треба?!
Правилаобіцяютьспростити
Окрім того, 24 липня у Києві відбудеться Загальнонаціональний форум з питань безпеки дорожнього руху.
Доповідачі виступлять з ініціативами з удосконалення законодавства, спрямованими на підвищення рівня безпеки дорожнього руху, а також внесуть пропозиції щодо реформування системи управління безпекою дорожнього руху України.
Скажімо, Державтоінспекція має на меті запропонувати низку змін до правил дорожнього руху і готова обговорити їх із громадськістю. Так, ДАІ наполягатиме на введенні системи нарахування водіям штрафних балів за порушення, на введенні автоматичної фіксації порушень ПДР. Також на форумі з безпеки руху розглянуть нормативи зі швидкості руху, права й обов’язки велосипедистів, параметри паркування тощо.
«Питання, яке я готую до форуму, — нова редакція закону про дорожній рух і нова редакція Правил дорожнього руху, — розповів учасник прес-конференції правозахисник Володимир Караваєв. — Ми ставимо питання про те, що ПДР, які весь цей час затверджувалися постановою Кабміну, повинні стати частиною закону про дорожній рух. Та редакція ПДР, до якої звикли всі водії, з’явилася ще в 1973 році. Сьогодні ми дійшли такого рівня автомобілізації, що у нас практично кожна людина є учасником дорожнього руху. Тому регулювати ці питання має вже не Кабінет Міністрів, а Верховна Рада».
За його словами, чинна редакція ПДР діє з 2001 року. «З 2001 року зміни вносили 18 разів. Це дуже багато, і у багатьох водіїв це викликає негативні емоції. Насправді причина таких частих змін полягає в тому, що ми досі працюємо за структурою ПДР 1973 року. Щоразу ми намагаємося вписати в цю структуру якісь нюанси, які уточнюють певні моменти. У результаті вийшло настільки велике нагромадження, що сьогодні внести чергові зміни досить проблематично — деякі пункти дублюються, йдуть підпункти... Тому треба розробити нову редакцію, нарешті, відійти від структури 1973 року, і це стане базовою точкою, від якої можна буде рухатися далі».
За підсумками форуму буде підписано резолюцію, яка покладе початок широкомасштабній, усебічній та довгостроковій роботі в Україні, спрямованій на зниження кількості дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків.
Тетяна БОДНЯ,
«Урядовий кур’єр»,
Ярослава ЄРМОЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»