АКТУАЛЬНО

Державтоінспекція береться за жорсткий контроль пасажирських перевізників

... Це ж треба - в середу, в жалобний день за загиблими в страшній аварії на Дніпропетровщині, на залізничному переїзді в Тарасівці під Києвом автомобіль швидкої медичної допомоги при працюючій звуковій та світловій сигналізації і закритому шлагбаумі виїхав на колію і зіткнувся з пасажирським потягом сполученням Київ - Трускавець. На місці загинули вагітна молода жінка, яку "швидка" перевозила в лікарню, та її чоловік. Водій і фельдшер з тяжкими тілесними ушкодженнями доставлені в лікарню. Очевидці розповідають, що "швидка" по зустрічній смузі об'їхала кілька автівок, що стояли перед шлагбаумом і, не зупиняючись, рушила через переїзд...

Того ж дня уранці поблизу Житомира з не відомих поки що причин водій автомобіля "Ford Skorpіo" виїхав на зустрічну смугу і зіткнувся спочатку з "Cіtroen Nemo", а потім і з "Volkswagen". Загинули водій і п'ятеро пасажирів "Ford", а водій "Cіtroen" отримав тяжкі травми... Ну що тут скажеш - знову трагічна випадковість? Ні, скоріше інше - зухвала безпечність наших водіїв не має меж.

Утім, начальник Департаменту ДАІ МВС України Валерій Лозовий, який вчора скликав з приводу останніх резонансних дорожньо-транспортних пригод прес-конференцію, вголос таких оцінок не давав: мовляв, триває перевірка всіх обставин цих страшних подій. В Марганці слідство у розпалі, працюють кілька слідчих груп і велика кількість експертів. За словами генерала Лозового, той злощасний переїзд за класифікацією залізничників належав до 4 категорії, отже не повинен був обслуговуватися черговим і мати автоматичний шлагбаум. Все інше обладнання відповідало нормам: сигналізація, дорожні знаки і дорожні умови.

Щоправда, зважаючи на те, що там пролягав маршрут пасажирського транспорту, місцева Державтоінспекція робила приписи залізничникам про необхідність встановлення шлагбаума-автомата і навіть інформувала про це транспортну прокуратуру. Не заперечуючи в принципі, залізниця щоразу посилалася на нестачу коштів. Допосилалися...

ДАІ вже провела перші перевірки перевізника - "ПП Івасенко", яке згідно з угодою з міськрадою обслуговувало цей маршрут. На лінії мали працювати вісім автобусів "Mersedes Sprіnter", фактично ж пасажирів возили два, включаючи й той "пазик", що потрапив під локомотив. Автобуси за угодою зберігалися в місцевому АТП, там же проходили передрейсові ТО, а водії - медогляди. Водій М. Гречко, який загинув, того дня пройшов медогляд о 6.50, а о 7.10 було завершено техогляд автобуса. Покійний справді мав солідний водійський стаж - понад тридцять років, з яких останні двадцять перевозив лише пасажирів. Щоправда, цього року було зафіксовано два порушення ПДР з його боку, про що складено адмінпротоколи.

Автобус був перевантажений - якщо згідно з технічними умовами машина могла перевозити 20 сидячих і стільки ж стоячих пасажирів, на момент аварії в ньому перебувало 52 особи. Безперечно, це грубе порушення правил перевезення пасажирів, зазначив Валерій Лозовий.

За вказівкою міністра внутрішніх справ ДАІ взяла на жорсткий контроль дотримання водіями правил проїзду залізничних переїздів, а також проведення технічного огляду перед виїздом на лінію транспортних засобів.

Попереду — всебiчна перевiрка

ПРЕЗИДЕНТСЬКИЙ КОНТРОЛЬ

 Згiдно з дорученням Президента, до кiнця реабiлiтацiйного перiоду потерпiлих в аварiї уряд має забезпечити надання їм невiдкладної медичної допомоги та проведення комплексу реабiлiтацiйних заходiв. Крiм того, до 28 жовтня потрiбно завершити невiдкладнi органiзацiйнi заходи щодо надання всебiчної допомоги родинам загиблих та потерпiлих. До 15 листопада мiнiстр транспорту та зв’язку Костянтин Єфименко i генеральний директор «Укрзалiзницi» Михайло Костюк мають реалiзувати комплекс заходiв щодо перевiрки стану безпеки на залiзничних переїздах та забезпечити невiдкладну лiквiдацiю виявлених недолiкiв.
У тi ж термiни Костянтин Єфименко та мiнiстр внутрiшнiх справ Анатолiй Могильов повиннi органiзувати перевiрку додержання законодавства з наявностi дозвiльних документiв на пасажирськi перевезення автотранспортом, а також забезпечити перевiрку технiчного стану рухомого складу, що здiйснює автомобiльнi пасажирськi перевезення, повiдомляє прес-служба глави держави.

Залізничні переїзди переобладнають

ПЛАНИ

Уряд планує фінансувати Програму з переобладнання залізничних переїздів. Про це заявив перший віце-прем'єр-міністр Андрій Клюєв вчора після проведення інспекції 61-го Арсеналу в м. Лозова Харківської області. За його словами, згідно з першою частиною програми, всі залізничні переїзди будуть обладнані шлагбаумами. Друга частина програми передбачає будівництво на залізничних переїздах мостів. Протягом 5-7 років уряд планує над більшістю переїздів звести шляхопроводи. За оцінкою Андрія Клюєва, на цю програму необхідно буде виділяти близько 2 млрд грн щорічно. "Йти цим шляхом нас змусив людський фактор: майже щотижня на залізничних переїздах трапляються аварії. Занадто часто люди гинуть", - передає слова першого віце-прем'єра його прес-служба.

ІЗ ЗВЕДЕНЬ ДАІ

...У жовтні 1997 року в Дніпропетровській обл. накрита тентом вантажівка ГАЗ-66, в якій їхали 19 пенсіонерок, на перегоні Самарівка - Павлоград зіткнулася з потягом. Загинули всі, окрім водія і однієї жінки...

...Навесні 2007 року на Хмельниччині маршрутка зіткнулася з вантажівкою. Всі 12 пасажирів і водій мікроавтобуса загинули...

...В кінці травня 2008 року на Житомирщині порожня фура з причепом виїхала на зустрічну смугу і зіткнулася з пасажирським мікроавтобусом "Рівне -Київ", що перевозив десятьох пасажирів. Живим залишився тільки водій-далекобійник.

...Наприкінці минулого року на Вінниччині причіп відірвався від вантажівки і врізався в мікроавтобус із православними паломниками, які поспішали на прощу в Святогірський монастир. Дев'ятеро з них і водій загинули...