ЗАСІДАННЯ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ 

Прем’єр вимагає від місцевої влади реконструювати  та ремонтувати автошляхи
 

Головними темами чергового засідання уряду стали питання посилення безпеки на автошляхах та поліпшення водопостачання і якості питної води. Однак перед цим Микола Азаров звернув увагу на підсумки економічного розвитку країни за перше півріччя. Адже без зростання економіки неможливо розв’язати поточні проблеми.  

Так, реальний ВВП за 6 місяців становив 2,5%,  індекс промислового виробництва — 100,4%. У добувній промисловості обсяги виробництва зросли на 2,7%, виробництво сільськогосподарської продукції збільшилося на 7,4%, роздрібна торгівля — на 16%.

«Загалом це позитивні показники. Але є й напрямки, на які необхідно звернути особливу увагу», — зауважив глава уряду. Зокрема він наголосив на нагальній потребі продовжувати роботу з дерегуляції будівельної індустрії та залучення у цю галузь інвестицій. Також потребує вдосконалення грошово-кредитна політика. Крім того, слід негайно вирішити питання відновлення роботи нафтопереробної галузі.

«На жаль, високий рівень травматизму та смертності на дорогах перейшов уже в якусь стадію епідемії. Епідемії, що вбиває та калічить», — зазначив Прем’єр.

 

Швидкість помилок  не пробачає

Микола Азаров також додав: аварії за участю пасажирського транспорту набувають особливого резонансу і, цілком зрозуміло, викликають суспільне занепокоєння.

Протягом липня у різних областях сталися жахливі автокатастрофи, в яких постраждали та загинули десятки людей. Трагедій можна було б уникнути, проте часто перевізники нехтують безпекою пасажирів, а деякі водії розвивають захмарні швидкості, систематично порушують правила дорожнього руху.

«У людей виникає запитання: куди дивляться місцеві органи влади, що надають дозволи на перевезення; Державна інспекція з безпеки на наземному транспорті, що здійснює ліцензування; Міністерство внутрішніх справ, фахівці якого повинні стежити за безпекою на дорогах? Контролери є, а прогресу немає. Потрібні негайні і рішучі дії», — заявив Микола Азаров.

У цьому контексті він звернув увагу МВС та всіх його підрозділів, зокрема Державтоінспекції, на те, що безпека руху була і є їхнім найбільш пріоритетним завданням. Крім того, Прем’єр поставив завдання Міністерству інфраструктури та Міністерству економічного розвитку і торгівлі розглянути можливість посилення вимог до пасажирських та вантажних перевезень. 

Також, за словами глави уряду, залишаються нерозв’язаними такі проблеми, як відсутність будь-яких вимог щодо оформлення нерегулярних перевезень, недоліки у функціонуванні мережі автостанцій, недостатній контроль за станом здоров’я водіїв, ступенем їхньої стомленості, а також за технічною справністю транспортних засобів.

«Уже дано доручення скорегувати вимоги до безпеки під час руху екскурсійних автобусів. Потрібно ще раз переглянути вимоги щодо пересування автобусів з людьми у нічну пору, суворо контролювати час, проведений водієм за кермом, а також перевіряти наявність змінних водіїв в автобусах далекого сполучення у будь-яку пору доби. Тому доручаю Міністерству інфраструктури разом з Міністерством внутрішніх справ переглянути систему допуску водіїв до перевезень пасажирів автомобільним транспортом», — сказав Прем’єр. Водночас він дав завдання Державній інспекції з безпеки на наземному транспорті разом з МВС започаткувати у серпні місячник з безпеки дорожнього руху.

Виділені кошти на ремонт доріг на місцях освоювати не поспішають. Фото Олександра ЛЕПЕТУХИ

Треба,  як у столиці

Надважливим чинником безпеки на автошляхах є якість доріг. Попри те, що за два останні роки побудовано та відремонтовано майже 3 тис. км доріг, уряд усвідомлює: транспортна інфраструктура на місцях потребує негайного масштабного поліпшення.

«Я переконаний, що дороги повинні бути однаково якісними по всій країні: і в столиці, і в обласних та районних центрах, і в маленьких містечках та селах. Саме тому під час формування державного та місцевих бюджетів на 2012 рік було закладено істотний ресурс — понад 4 млрд грн для будівництва, реконструкції, ремонту та утримання вулиць і комунальних доріг та доріг місцевого значення», — зазначив Микола Азаров.

За його словами, з початку року відповідні кошти щомісячно в автоматичному режимі перераховувались у регіони. «Проте із статистики виконання бюджету складається враження, що ці кошти не потрібні місцевій владі — так повільно їх використовують. За перше півріччя для ремонтно-будівельних робіт на вулицях та дорогах комунальної власності використано лише третину перерахованого з державного бюджету», — заявив Прем’єр, додавши, що, наприклад, у Харківській області використання коштів взагалі нульове.

Крім того, глава уряду констатував: не набагато краща ситуація з видатками, що повинні бути використані на автомобільні дороги місцевого значення, —витрачено трохи більше половини. «Літо закінчується. І коли ви будуватимете дороги!? Це питання до місцевих органів влади. Я вимагаю від керівників облдержадміністрацій, Мінінфраструктури, Мінрегіону, Укравтодору детально проаналізувати, де роботи загальмували, і невідкладно вжити всіх заходів для того, щоб їх завершити у встановлені строки», — наголосив Микола Азаров.

При цьому він застеріг, що йдеться не про освоєння бюджетних коштів, а про їх раціональне спрямування на ті ділянки доріг, що потребують негайного ремонту.

Завдання державного значення

Окрему увагу глава уряду приділив проблемам водопостачання та якості питної води. За його словами, за останні два роки для поліпшення ситуації зроблено багато. Так, реконструйовано 125 насосних станцій і 119 водонапірних башт; побудовано і реконструйовано 403 водозабірних і 115 очисних споруд; збудовано і оновлено 731 кілометр водопровідних мереж і водогонів; відремонтовано і дооснащено спеціальним устаткуванням приблизно 200 сертифікованих лабораторій контролю якості води і стічних вод;  введено 701 установку доочистки питної води.

«Згоден, з огляду на глибину проблем, зробленого поки що недостатньо. Але ми послідовно розв’язуємо проблеми, які так турбують людей», — підкреслив Прем’єр.

У цьому контексті він наголосив на необхідності прискорити реалізацію програми «Питна вода України». Зокрема, за словами Миколи Азарова, слід забезпечити постійне централізоване постачання води високої якості у всі населені пункти України без винятків. «Графік може бути тільки один: 24 години на добу 7 днів на тиждень — у будь-якій точці країни», — заявив глава уряду.

Крім того, потрібно посилити контроль за якістю та безпечністю питної води; екологічним станом водойм та дотриманням вимог до стічних вод. Вирішення цих завдань покладено на Мінприроди, Мінрегіон, Держсанепідслужбу та Держводагентство.

Водночас перед Мінекології, Мінрегіоном та іншими відомствами поставлено завдання у тижневий термін розробити реальний перелік заходів для швидкого виправлення ситуації на тих територіях, де є застереження вчених і фахівців щодо якості води.

«Вода в Україні відповідатиме європейським нормам. Це питання не такого вже й віддаленого майбутнього. Ще раз наголошую: незалежно від регіону проживання і величини населеного пункту наші люди повинні отримувати якісну воду. Це — завдання державного значення. Тому й питатимемо за це відповідно», — заявив Микола Азаров.
 

ЩО РОЗГЛЯНУТО НА ЗАСIДАННI УРЯДУ

♦ Про засади територіального устрою України (проект закону);

♦ Про внесення змін до правил дорожнього руху (постанова Кабінету Міністрів);

♦ Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру інвестиційних проектів та проектних (інвестиційних) пропозицій (постанова Кабінету Міністрів);

♦ Про призначення соціальних стипендій Верховної Ради України студентам вищих навчальних закладів з числа дітей-сиріт та дітей з малозабезпечених сімей на 2012 рік (розпорядження уряду);

♦ Про затвердження плану заходів з підготовки та відзначення у 2012 році 21-ї річниці незалежності України (розпорядження уряду).