Гостра проблема надійного транспортного сполучення Сихівського житлового мікрорайону з центральною частиною міста знову активно обговорюється у Львові. Втім, тепер від декларацій амбітного плану в місті перейшли до реальних кроків. У Львівській міській раді підписано договір між ЛПК «Львівавтодор» і Європейським банком реконструкції та розвитку щодо надання кредиту сумою 6 мільйонів євро для прокладання трамвайної колії до житлового масиву Сихів. Новий фінансовий пакет співпраці з ЄБРР містить, окрім  позики  (6 мільйонів євро), паралельний грант розміром 5 мільйонів євро від німецького уряду.

Тож місто отримало реальну змогу з’єднати стоп’ятдесятитисячний спальний район надійним трамвайним сполученням. Нині маршрутні таксі і навіть автобуси великої місткості, які віднедавна вийшли на маршрути, не справляються з таким пасажиропотоком. Тому щоранку людям доводиться чимало часу вистоювати в довжелезних чергах, аби доїхати на роботу, а ввечері — додому. Тож агітувати за реалізацію цього містобудівного інфраструктурного проекту не доводиться:  кожен розуміє, що прокладання цієї трамвайної лінії полегшить їм життя. Свого часу вже розпочинали роботи з продовження  трамвайного маршруту №4 на Сихів, та через брак коштів реалізацію проекту довелося призупинити.

Фінансова допомога Львову піде, зокрема, на будівництво колій і лінії електропостачання, проектування доріг, управління дорожнім рухом відповідно до висновку щодо доцільності залучення кредиту.

Місто отримало змогу з’єднати  спальний район надійним  сполученням. Фото з сайту panoramio.com

Вигідний проект

А вже в лютому у Львові очікують надходження 5 мільйонів євро від Міністерства навколишнього середовища Німеччини. Ці ресурси —  подарунок місту.

Реалізувати зазначений проект у Львові розраховують впродовж одного будівельного сезону. Роботи розпочнуть навесні цього року, тільки-но дадуть змогу погодні умови. Загалом потрібно прокласти 11,5 км колії на вулиці Стуса через Сихівський міст, відтак трамвайний маршрут проляже  проспектом Червоної калини до ринку «Санта-Барбара», який, вочевидь, доведеться переселити, і знести один будинок перед Сихівським мостом. Впровадження проекту дасть змогу задіяти необхідну кількість рейкових транспортних засобів, завдяки чому щогодини електротранспортом додатково зможуть скористатися понад 4 тисячі пасажирів, зокрема й пільгових категорій. Загалом пасажиропотік в електротранспорті зросте на 25%. Окрім економічної вигоди від проекту, не менш важливим є екологічний чинник —  електротранспорт, як відомо, не забруднює довкілля.

Проводитиме роботи з продовження трамвайного маршруту №4 до Сихова компанія «ONUR», яка виграла тендер.

— Хочу подякувати за довіру, дуже тісну і вигідну співпрацю. Не таємниця, що серед міст України ми — найбільший партнер ЄБРР, — наголосив Львівський міський голова Андрій Садовий. — Сихів — найбільший спальний район Львова, тож ми повинні робити максимум для того, щоб забезпечити його жителям комфорт. Цей кредит цікавий не лише невисокою відсотковою ставкою — 5,5. Також матимемо 5 мільйонів євро гранту на надзвичайно вигідних умовах, на яких не кожна країна може його отримати. Власне, це завдяки тому, що у Львові кожна гривня, яка використовується, дуже чітко контролюється. До прикладу, роботи, що ми торік проводили з ЄБРР, приймали іноземні фахівці.

Саме так треба працювати в Україні, тому що це і фінансова дисципліна, і участь міжнародних компаній у роботі, і найголовніше — комфорт для наших львів’ян: європейські дороги й інфраструктура.   

Співпрацю треба поглиблювати

— Загалом торік ЄБРР інвестував в економіку Львова 26 мільйонів євро, — зауважив старший банкір департаменту муніципальної інфраструктури ЄБРР Денис Гайовий. — Зокрема 20 мільйонів євро кредитних ресурсів виділено на модернізацію системи теплопостачання в місті. Окрім того, у співпраці з ЄБРР місто вже реалізує проект реконструкції дорожнього покриття та інфраструктури вздовж двох найбільш завантажених трамвайних маршрутів №2 та №6.

— Завдяки нашій співпраці з ЄБРР за останні три роки відбулася значна зміна якості міських доріг, — вважає директор ЛКП «Львівавтодор» Олег Береза. — Також набуваємо досвіду співпраці в рамках міжнародних контрактів, і її потрібно поглиблювати.

Проекту сихівського трамвая лише дали «зелене світло», а у Львові вже думають над черговими амбітними планами. Зокрема наступним етапом має стати продовження трамвайної колії із Сихова до стадіону «Арена Львів», а звідси через частину приміського селища Сокільники до готелю «Супутник». Відтак мешканці цього найбільшого в місті південного житлового масиву завдяки впровадженню проекту матимуть недороге, надійне і водночас комфортне транспортне сполучення з центральною частиною Львова.