РЕТРО

В Одесі можна придбати автівку Щербицького

Одесит Михайло Стаханов від 2006 року є власником раритетного лімузина ЗІЛ-115 1978 року випуску, котрий свого часу належав Першому секретарю ЦК КПУ Володимиру Щербицькому. Натішившись шедевром радянського автопрому, Михайло вирішив його продати. Авто фактично перебуває у реалізації з квітня минулого року - відколи було представлене на виставці ретро-автомобілів "Retro & Exotіca Motor Show" у Києві. Тож Михайлові не зовсім зрозуміло, чому тільки зараз в українських мас-медіа виник інтерес до його скарбу.

"Для мене не самоціль - продати машину, - каже Михайло. -Не продасться цього року - значить, продаватиму наступного". Він переконаний: вартість такого штучного товару, як його ЗІЛ, з роками може тільки зростати. Михайло має у своїй колекції з десяток радянських автівок. Однак колекціонування для нього - тільки захоплення, а не спосіб заробітку, тому й не поспішає продавати перлину своєї колекції.

Скоріш за все покупець на неї знайдеться саме в Україні, бо тут ім'я Щербицького має вагу. Аргументом проти продажу машини Щербицького за кордон можуть стати проблеми на митниці. Саме через них, розповідає Михайло, до жахливого стану був доведений ЗІЛ-115, котрий належав Едуарду Шеварднадзе. Формально раритетні лімузини залишаються просто старими автомобілями, які заборонені для ввезення в деякі країни.

Як використовує раритетне авто? Михайло полюбляє на травневі свята, за погожої днини, на втіху зівакам виїжджати сім'єю на видатному лімузині. Втім, морально він вже готовий відмовитися від такої розваги: "Усьому свій час - я потішився, потішив людей в Одесі - може, хтось інший захоче мати від того радість".

ДОВІДКА "УК"

З 1978 до 1983 року було випущено 106 лімузинів ЗІЛ-115 вищого класу. Aвто має V-подібний 8-циліндровий двигун з потужністю близько 300 кінських сил, а 4-тонне шестиметрове авто розганялося до 190 км на годину. Спеціальна конструкція підвіски не дозволяла авто перевернутися навіть у найнебезпечніших режимах. Практично всі життєво важливі системи автомобіля були дубльовані, унікальні шини рухаються ще кілометрів із 40 після прямого влучання кулі.

Поза тим, високий, оздоблений шкірою та верблюжою шерстю салон, з усіма засобами електрифікації та механізації, створював максимум комфорту для пасажирів. Цікаво, що суперкар 70-х повністю складався з вітчизняних комплектуючих.

 Важливою перевагою свого лімузина одесит Михайло Стаханов вважає його цілковиту автентичність: "100% оригінал - хром, салон, двигун, свічки".