Ці діти зіткнулися зі страшним діагнозом у віці, коли їхніх однолітків турбують здебільшого ігри. Але вони прагнуть жити, як усі: навчатися у школі, спілкуватися з однолітками, обирати майбутню професію. Початок занять для них — дуже важливий день і справжнє свято, адже навчання пов’язує малюків із колишнім життям і додає впевненості в тому, що за час хвороби вони не відстануть від однокласників.

У рамках благодійного проекту «Чужих дітей не буває» тут відкрили «Школу добрих сердець», яка в цьому навчальному році відчинила двері для 22 школярів, що перебувають на лікуванні у стаціонарі.

Загалом в інституті раку нині 55 дітей. Хто зможе навчатися, отримає документ, який свідчитиме, що вони не пропускали шкільної програми.

 — Ми не хочемо пропускати школу, хочемо навчатися в своєму класі, адже знаємо, що вчитель приходитиме до кожної дитини і годину з нею працюватиме, — розповіли батьки пацієнта Національного інституту раку Ірина та Віталій Лисюки.

Хоч святкова лінійка була символічною, традиції дотрималися. Були кульки, подарунки і вірші. Школяр Олег Гуслєв поділився своєю мрією: «Хочеться не відставати від однолітків, мати друзів і разом з ними пізнавати світ». Щоб бажання школярів здійснилося, дорослі на свято принесли коровай.

Ці діти прагнуть жити, як і їхні здорові однолітки. Фото PHL

— Не всі діти можуть повноцінно відвідувати школу. Тому цей День знань для нас надзвичайний. Ми відкриваємо «Школу добрих сердець» для особливих дітей: попри вік, вони вже навчилися боротися за життя й цінувати кожну його мить. Цей навчальний проект, започаткований громадською спілкою «Міжнародний клуб лікарів та фармацевтів», призначений для дітей, які борються з особливою хворобою. Тому міністерства охорони здоров’я та освіти і науки підтримали цю ініціативу. Діти можуть отримати відповідні посвідчення, їх не вилучають із процесу навчання, — зазначив заступник міністра охорони здоров’я Роман Богачев.

Онкологи очікують від нововведення не лише освітнього, а й терапевтичного ефекту.

— Ми з радістю приєдналися до цієї ініціативи. Адже діти не просто здобуватимуть знання — це також своєрідна реабілітація після важкого лікування. Постійно цікавлюся у наших пацієнтів: яким був найтяжчий момент у лікуванні? І 90% дітей відповідають, що це не операції чи хіміотерапія або опромінення, а брак спілкування з однолітками та можливості почуватися дітьми, — розповів директор Національного інституту раку Ігор Щепотін.

Забезпечуватимуть навчально-виховний процес у відділенні дитячої онкології інституту раку київська школа №186 та школа з поглибленим вивченням англійської мови №85. Учителі працюватимуть з дітьми безплатно.

— Заяви від батьків нових пацієнтів прийматимемо протягом року. Після узгодження усіх питань учителі розробляють індивідуальні графіки навчання. У нас уже є досвід співпраці з Національним інститутом раку, тому є певні напрацювання у сфері роботи з дітьми, які проходять лікування. Так реалізується право дітей-пацієнтів здобувати знання з базових навчальних дисциплін. Це зменшить прогалини у знаннях після повернення дітей до їхніх навчальних закладів. Також навчання під час лікування зменшить психологічний тиск хвороби на дитину і дасть змогу швидше адаптуватися в колективі, — пояснила заступник директора з навчально-виховної роботи школи №85 Києва Вікторія Карпенко.

Кожен учень отримав спеціальні подарунки: термосумки й енциклопедії для дітей відповідно до віку, а старшокласники — ще й флешки. Також учнів забезпечать підручниками, а першокласників — спеціальними зошитами та матеріалами для арт-терапії: пластиліном, фарбами, олівцями.