Цьогорічна зима ще не встигла показати вповні своєї сили, а для безпечного та безперешкодного руху автодорогами вже довелося щодоби залучати від 100 до 2400 дорожників та від 100 до 1600 одиниць техніки. Все залежало від погодних умов. За даними оперативно-диспетчерської служби Укравтодору, найскладнішими вони були 8 та 9 грудня на Київщині, Луганщині та Хмельниччині, де задіяли майже 700 фахівців та 380 дорожніх механізмів.

 На прес-конференції, присвяченій утриманню шляхів у зимовий період, заступник голови Укравтодору Олександр Харченко нагадав, що на балансі у відомства 169,7 тисячі доріг загального користування. Задля їх безпечної експлуатації вже заготовлено 1 мільйон 85 тисяч тонн піску та 129,6 тисячі тонн технічної солі. Однак не в усіх областей є достатній запас. Приміром, на Одещині, Львівщині та Волині через заборгованість перед постачальниками у попередні роки сіллю запаслися лише трохи більше ніж наполовину від потреби.

— Окрім традиційних технологій боротьби з ожеледицею, — наголосив Олександр Харченко, — останніми роками використовуємо соляні розчини, які є недорогими, а то й зовсім безкоштовними.  Можливість заготовляти їх мають Івано-Франківська, Львівська, Закарпатська, Тернопільська, Запорізька та Полтавська області. Загалом уже придбано 912 тонн таких розчинів, і ця робота триває.

Та чи не найважливішим для надійної експлуатації автошляхів у зимовий період є готовність дорожньої техніки та запас пального для машин і механізмів, які розчищають дороги від снігу та посипають їх протиожеледною сумішшю. Нині до роботи готові 6,3 тисячі одиниць техніки та спеціального обладнання із запланованих 6,7 тисячі.  Дорожньо-експлуатаційні організації для них припасли 3,430 тисячі тонн дизпалива та 1,491 тисячі тонн бензину.

На випадок значного ускладнення погодних умов Укравтодор створив чотири мобільні загони, які дислокуються в Київській, Івано-Франківській, Харківській та Херсонській областях. У розпорядженні цих загонів 64 одиниці техніки. Для виконання взимку на дорожньому покритті аварійно-ремонтних робіт заготовили 13,3 тисячі тонн холодних сумішей.

Однак лише на власні сили в Укравтодорі не покладаються. Їхня техніка застаріла і вже вичерпала свій ресурс більш ніж на 70%. Тож відомство уклало 936 договорів з різними підрядними організаціями на залучення додаткової техніки для розчищення доріг.

— Спільно з Генеральним штабом  Збройних сил та Державною службою з надзвичайних ситуацій, — наголосив Олександр Харченко, — погодили взаємодію на зимовий період. Передусім — це міжвідомче інформування про ускладнення погодних умов, визначення місць дислокації військових тягачів — з першого грудня вони мають розміщуватися на території дорожніх організацій.

 Армійська техніка там і перебуває, а ось техніки Держслужби з надзвичайних ситуацій досі немає в трьох областях: Київській, Донецькій та Рівненській. Зате є по всій території України підготовлені дорожниками до експлуатації 869 паркувальних майданчиків і навіть збудовано 25 нових. Ними водії зможуть скористатися у разі екстремальних погодних умов. За потреби вони також можуть зв’язатися з оперативними штабами Укравтодору та його регіональних служб, подзвонивши на «гарячі лінії».

Однак найліпше, щоб до затримки рейсів не доходило і шляхи були проїзними. Задля цього дорожники виготовили і встановили 90 тисяч снігозатримувальних щитів. Їх розмістили у тих місцях, де торік найбільше перемітало. Подбали і про усунення причин, що призводили до ДТП. Посприяти безпеці руху мають і відремонтовані в цьому році 626 кілометрів автошляхів, які втратили свою несучу спроможність.

Тож на запитання кореспондента «Урядового кур’єра» щодо того, чи будуть цієї зими нічийні дороги, відповідь Олександра Харченка була однозначною: передача шляхів загального користування місцевого значення на баланс облдержадміністрацій не сталася  (парламент не схвалив відповідного закону). Тому всі вони й надалі перебуватимуть під опікою Укравтодору.