АВАРІЯ

На частково відремонтованому мосту запустили транспорт

Нещодавно серед білого дня (дякувати долі, ніхто не постраждав) з лівого боку проїзної частини мосту через Дністер, що з’єднує Чернівецьку та Хмельницьку області, впала залізобетонна плита, утворивши провалля розміром 1,2x1,5 метра. Рух транспорту мостом спершу обмежили, а потім взагалі заборонили, коли через день, уже безпосередньо на русловому перегоні, обвалилося ще одне перекриття, а спеціалісти облавтодору, оглянувши міст, виявили як мінімум шість потенційно небезпечних руйнувань бетонного захисного шару з оголенням арматури.

Автобуси довозили пасажирів до мосту, ті долали його пішки і, щоб їхати далі, сідали у маршрутки, що вишикувалися по обидва береги Дністра. Дальні рейси пустили в об’їзд через Новодністровськ, що забирало зайвих 150 кілометрів.

Оперативно спрацювали військовослужбовці окремого понтонно-мостового батальйону, що дислокується в місті Кам’янці-Подільському, навівши через Дністер дві поромні переправи (з кілометр кожна) вантажопідйомністю 90 та 80 тонн. Вони працюють увесь світловий день і за відповідну плату перевозять пасажирів, легковики і навіть вантажівки.

Випадок на автомобільній дорозі державного значення Н-03 Житомир—Чернівці класифікували як надзвичайну ситуацію регіонального рівня техногенного характеру. Служба автомобільних доріг у Чернівецькій області, склавши кошторисний розрахунок, зазначила, що до нього треба додати 4,8 мільйона гривень на аварійно-відновлювальні роботи. Нині на мосту цілодобово працює техніка.

— Ліквідовано три поверхневих руйнування і один наскрізний пролом, — повідомляє начальник служби автомобільних доріг Чернівецької області Ігор Гах. — Тож наразі відкриваємо рух легкового транспорту у реверсному режимі з правої сторони. Незабаром відкриємо і ліву сторону.

Ніхто не береться сказати, коли міст запрацює у звичному режимі. Спеціалісти «ДерждорНДІ» проводять його ретельне інструментальне обстеження. Лише після цього визначаться щодо його подальшої експлуатації, придатності проїзної частини, а також типу, термінів і вартості ремонтних робіт. Адже збудували міст 1956 року, коли 10-тонні ЗІЛи ще були дивом.

— І при цьому за більш ніж півстоліття експлуатації міст жодного разу капітально не ремонтували, — зауважує Ігор Гах. — Гідроізоляція була цілковито порушена. Ми саме виготовили проектно-кошторисну документацію на поточний ремонт мосту. Цього року Кабмін виділив необхідні 4,6 мільйона гривень...

Виходить, дорожникам не пощастило: аварійна ситуація їх випередила. Хтозна, де таке станеться іншим разом. Адже на Буковині після руйнівної повені 2008 року залишилися недобудованими 21 об’єкт — мости, естакади, дамби загальною вартістю (в тодішніх цінах) понад 550 мільйонів гривень. Капітальний ремонт на дорогах області, за невеликим винятком, не проводили з 90-х років минулого століття.