СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

«УК» продовжує ознайомлюватися з тематикою дзвінків на урядову «гарячу лінію» від громадян з різних регіонів України. Питаннями підготовки освітніх закладів до занять громадяни почали цікавитись задовго до травневого наказу МОНмолодьспорту, який офіційно оголосив про підготовку до початку нового 2011-2012 навчального року.

Цього року на урядову «гарячу лінію» надійшло 1743 звернення від громадян з питань освіти. Порівняно з відповідним періодом минулого року їх кількість збільшилася у 1,8 раза. Найчастіше громадяни зверталися з проханнями роз’яснити положення законодавства, що регулює діяльність навчальних закладів, або надати консультації (кожне шосте звернення), а також із проблемами, що стосуються: навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (кожне дев’яте); закриття навчальних закладів (кожне десяте); роботи дошкільних навчальних закладів (кожне дванадцяте звернення).

Кількість скарг щодо проведення ЗНО зменшилася. Фото Володимира ЗАЇКИ

Завдяки постійній увазі уряду, органів виконавчої влади і місцевого самоврядування до проблем освіти зменшилася кількість скарг щодо зовнішнього незалежного оцінювання якості знань (на 48%), своєчасної виплати стипендій (на 68%), навчання за державним замовленням (на 51%), поновлення у навчанні (на 43%), матеріально-технічного забезпечення навчальних закладів (на 23%), оплати навчання (на 13%), навчання у вишах (на 9%).

Проте в 1,7 раза порівняно з минулим роком збільшилася кількість звернень з питань роботи дошкільних навчальних закладів, насамперед щодо влаштування до них дітей.

У серпні 2011 року жителі Житомирської, Дніпропетровської, Чернігівської, Донецької, Київської, Львівської та Херсонської областей скаржилися на незадовільний рівень підготовки загальноосвітніх навчальних закладів до навчального року.

На урядову «гарячу лінію» надійшло 173 звернення з питань закриття деяких загальноосвітніх навчальних закладів (кожне десяте із сфери освіти). Зараз в Україні значно скоротилася кількість учнів, у класах багатьох шкіл навчається по 6-10 дітей, що змушує місцеві органи влади укрупнювати школи. У зв’язку з цим Прем’єр-міністр Микола Азаров підкреслив: «Укрупнення шкіл там, де це необхідно, — процес неминучий. Але він має бути підготовлений і проводитися з мінімальними незручностями для людей».

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 4691 громадянин зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість збільшилася на 28%. Більшість запитань стосувались комунального господарства. Звернення, які потребували докладнішого розгляду, а таких зареєстровано понад 1907, Урядовий контактний центр надіслав на опрацювання за належністю до органів виконавчої влади: до центральних — 589, до обласних державних адміністрацій — 1 026 та до інших організацій — 292 . Після розгляду та конкретного вирішення порушених питань органи виконавчої влади надішлють громадянам на їхні домашні адреси письмові відповіді.

Окрім того, 86 заявникам працівники Центру одразу надали необхідні консультації та довідки з питань щодо спрощеного порядку надання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг.

ДОВІДКА «УК»

Урядова «гаряча лінія» працює, крім святкових днів та неділі, за таким графіком: понеділок — п’ятниця з 8 до 21 години, субота — з 8 до 19 години.

Звертаємо увагу підприємців, що на базі Урядового контактного центру з метою оперативного розгляду скарг на протиправні дії посадових осіб органів виконавчої влади спеціально запроваджено «гарячу лінію» — «Діалог з малим бізнесом». Скарги приймають фахівці за номером телефону урядової «гарячої лінії»: 0-800-507-309.

Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України — безкоштовні.