СИГНАЛ 

Збіднення квіткових стендів свідчить про зубожіння населення

Олег Листопад,
Світлана Скрябіна

(фото),
«Урядовий кур’єр»

«Торік виставка була мало не удвічі більшою», — із сумом говорить  Еліна Яцеленко, яка традиційно кілька останніх років відвідує квіткову виставку Flowers & HorTech Ukraine & CIS.

Хоч порівняння списків учасників не показує якогось особливого регресу, до суб’єктивної думки відвідувачки варто прислухатися, щоб такі «Flowers» процвітали. Адже це єдина міжнародна спеціалізована виставка для всього сектору квіткового бізнесу України, Росії й інших країн СНД. Участь у ній дає змогу отримати інформацію про стан ринку, ознайомитися з останніми  досягненнями квіткової індустрії, встановити ділові контакти. Особливо людно було в лекційно-демонстраційному секторі. Відвідувачі  із захопленням стежили за руками майстрів дизайну, які творили вишукані або ж, навпаки, шокуючі композиції з квітів та природного матеріалу або спеціальних пристосувань.

Частину виставки присвятили темі озеленення міських територій. Радий був зустріти тут стенд  ботсаду ім. О. Фоміна Київського національного університету ім. Тараса Шевченка. Фомінці показували розроблені ними вертикальні фітомодулі для озеленення приміщень з автоматичним підживленням і поливом.

Кожній хочеться троянду найкрасивішу, на найвищій ніжці

Підтримку у проведенні виставки надало Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства. А серед учасників — Українська корпорація «Укрзеленбуд». Інтерес зеленбудівців до виставки зрозумілий, адже  їхня робота — догляд за зеленими насадженнями; вирощування дерев, кущів, квітів; планування та озеленення територій різного призначення тощо.

У «квітковій» частині виставки переважали троянди, представлені букетами усіх форм, кольорів та розмірів. З Еквадору, Нігерії, Ізраїлю, Нідерландів, Німеччини. Ледве знайшов українські. Поцікавився у земляків: невже привезені з-за моря квіти легше продати?

«У тропічних країнах троянди вирощують цілорічно у відкритому грунті», — розповів керівник відділу ТОВ «Асканія-Флора» Євген Хоменчук.

У такому оазисі і розмови релаксуючі

Відповідно, відпускна ціна на них дуже низька —  до 10 центів (у першу чергу завдяки бідності місцевого населення, яке готове працювати за копійки). Але потім до ціни додаються вартість авіаперевезення, розмитнення, зберігання. Квіти з країни-виробника спочатку потрапляють у Голландію, на біржу, а вже звідти  у країну-споживач. Тож ціна квітки зростає у 50 разів.

Шлях до покупця триває півтора-два тижні, тому квіти занурюють у «хімію» (консерванти). Але навіть  це не допомагає, часто такі «емігранти» осипаються буквально через добу після придбання. А листя на черешках опадає ще раніше. «В плюсі» в іноземців — широкий асортимент форм та забарвлення, величина бутонів.

Вітчизняні квіти можна відрізнити за природністю, свіжістю кольорів, соковитістю, натуральним запахом. Конкурувати дають змогу відсутність витрат на перевезення, нижчі ціни. Але останнім часом у квітковому бізнесі наростають проблеми. І внаслідок особливостей ведення бізнесу в Україні, і  збідніння населення.

«Раніше людина, йдучи в гості, купувала м’яку іграшку, коробку цукерок і букет квітів, а нині вибирає щось одне», — ділиться баченням ситуації Євген Хоменчук.

Дуже шкода, що квіти зі способу романтичного спілкування переходять у розряд розкоші.