ІНІЦІАТИВА

Соціально відповідальні підприємці все більше переймаються безпекою руху 

Непроголошена, ніби сама собою зрозуміла і неминуча «війна» на дорогах у світі триває — щороку в дорожньо-транспортних пригодах гине 1 млн 300 тис. людей, близько 50 млн отримують травми. В цьому контексті Україна вже давно «воює» в першому ешелоні — упродовж останніх 20 років на наших автошляхах загинуло 137 тис. співгромадян, ще майже мільйон зазнали тяжких тілесних ушкоджень.

І це, так би мовити, прямі і найтрагічніші втрати. А опосередковані? За даними Світового банку, внаслідок ДТП українська економіка щороку втрачає близько п’яти мільярдів доларів США (чотири відсотки ВВП). За цим показником ми значимося в «чільній» четвірці в регіоні — після Росії (34 млрд дол.), Туреччини (14 млрд дол.) і Польщі (10 млрд дол.).

Навесні минулого року Генеральна Асамблея ООН своєю резолюцією проголосила 2011-2020 роки Десятиріччям дій з безпеки дорожнього руху. 11 травня нинішнього року в Україні, як і в багатьох державах на всіх континентах, стартувала напрацьована спеціальною комісією ООН масштабна програма дій. З цієї нагоди Президент Віктор Янукович закликав  підтримати благородну ініціативу Об’єднаних Націй. Виконуючи доручення глави держави, наприкінці травня Кабінет Міністрів схвалив стратегію підвищення рівня безпеки дорожнього руху до 2015 року, основними завданнями якої є посилення відповідальності за порушення правил безпеки дорожнього руху, зростання темпів будівництва та обслуговування доріг,  а також створення інноваційного фонду з безпеки руху.

Останнє видається дуже актуальним, особливо в контексті зауваження голови Комісії ООН Робертсона про те, що для розв’язання проблем безпеки руху бракує «всього» двох речей — політичної волі і коштів. Днями з ініціативи ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» і за підтримки фонду «Єдиний світ» відбулося відкрите засідання Комітету логістики і транспорту та корпоративної соціальної відповідальності Американської торговельної палати в Україні на тему: «Безпека на дорогах — основа успішного бізнесу. Економічний та соціальний аспекти».

Учасники засідання відзначили, що в більшості країн світу влада разом з громадськими організаціями об’єднують зусилля для виконання національних планів Десятиріччя дій з безпеки дорожнього руху. Що характерно, до фінансування багатьох заходів активно долучається бізнес: інвестиції в попередження аварійності на дорогах привабливі з економічної точки зору як форма збільшення прибутку за рахунок зменшення логістичних витрат. Саме про це говорили менеджер з питань транспорту компанії «Славутич» Володимир Цвєтков, координатор зовнішніх зв’язків ТОВ «Шелл Юкрейн Експлоекшн енд Продакшн» Ганна Думанська, представник Системи безпеки дорожнього руху компанії «3М Україна» Кирило Ніколаєв, керівник проекту «Мобілай» в Україні Олександр Шевчук менеджер проекту Світового банку Барбара Кролл та інші.

У свою чергу, про державну політику у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху говорили глава Держфінпослуг Василь Волга, начальник відділу безпеки руху та перевезення небезпечних вантажів Міністерства інфраструктури України Микола Горбаха, начальник Центру безпеки дорожнього руху МВС України Сергій Будник. Практично всі промовці визнали, що вітчизняна стратегія підвищення рівня безпеки на дорогах вимагає якісних змін самої методики розв’язання цієї проблеми і, насамперед, на законодавчому рівні.

— Наше завдання — залучити до виконання Глобального плану ООН в Україні якомога більше партнерів, — наголосив на завершення президент ВГО «Асоціація безпеки дорожнього руху» Михайло Берлін.