Чимало тролейбусів, які ще їздять у Черкасах, можна вже здавати в музей. Щоправда, навіть для цього їх не завадило б підремонтувати, підфарбувати та обновити салони. Та, попри часті поломки, вони поки що працюють на лінії — у тролейбусному парку кажуть, що їх просто нічим замінити. За останні 10 років тут розжилися лише  п’ятьма новими машинами.

— А де ж обіцяні й закуплені для міста ПАТ «Азот» 15 тролейбусів?

— Хіба не знаєте? Обіцяного три роки чекають…

Свого часу «Урядовий кур’єр» повідомляв про бюрократичну тяганину з передачею для потреб міста закуплених машин. Минуло майже три роки. І що ж, крига скресла?

Перш ніж відповісти на це запитання, нагадаємо історію. Тоді міська влада, аби не витрачати час на тривалі тендерні процедури, домовилася з підприємством, що воно придбає їм тролейбуси, а місто потім їх викупить. Однак 30 мільйонів гривень, необхідних для викупу придбаних машин, у міській скарбниці не знайшлося. Бюджетні кошти було потрачено на більш нагальні потреби. Та й обіцяну транспортну реформу, яку нібито взялася проводити міська влада, також не розпочали.

Тепер депутати міської ради знову завели мову про громадський транспорт і назрілі зміни у цій галузі. На порядку денному вкотре постало питання браку сучасних тролейбусів, без яких місто просто захлинається. Але про машини, що вже придбали і стоять, — ні пари з вуст.

За словами директора департаменту житлово-комунального господарства міської ради Андрія Наумчука, всі вимоги городян та фахівців, які досліджували ситуацію з перевезеннями в місті, врахують під час назрілої транспортної реформи. А вона, можливо, розпочнеться наступного року.

Про реформи останнім часом говорять так багато, що вже саме слово набило оскомину.

— Навіщо нам ті реформи? — запитує пенсіонер Степан Васильківський. — Нам потрібно зручно й безпечно переміщатися містом. А реформи — то справа майбутнього…

Насправді ми вже просто заговорили їх — ці добрі зміни, які почасти можна зробити без особливих матеріальних затрат. Через байдужість багатьох чиновників і небажання мати клопіт багато хто сприймає реформи як своєрідне марево, таку собі нездійсненну мрію.

Аж раптом нова звістка облетіла місто: керівники згаданого підприємства вирішили не покладатися на «реформаторів» і мають намір передати придбані машини тролейбусному парку. Бо ж мають і свій резон: 4,5 тисячі людей, які працюють тут, щодня також користуються послугами міського електротранспорту. Тому це вигідно не тільки місту, а й безпосередньо підприємству.

У ПАТ «Азот» якось заявили, що нові тролейбуси можуть вийти на лінію вже за кілька днів. Однак міський голова Сергій Одарич знову розвіяв усі надії городян:

— Жодних переговорів щодо передачі чи придбання тролейбусів ПАТ «Азот» для міста не було ні з почесним президентом компанії Валентиною Жуковською, ні з головою правління ПАТ Віталієм Скляровим. Тролейбуси, які зараз стоять у ПАТ «Азот», не відповідають вимогам ні щодо країни-виробника (вони білоруські), ні щодо дати виготовлення (2012 рік випуску).

За словами міського голови, ПАТ лише звернулося до міської влади з проханням провести технічну діагностику тролейбусів, які зараз перебувають на його території. Чому б підприємству, мовляв, не передати безкоштовно у власність громади міста згадані тролейбуси?

І справді, чому? Хоча машини, зі слів міського голови, й не відповідають певним вимогам, проте вочевидь пасажири були б зовсім не проти їздити на них, якщо їх уже придбали. Втім, про інтереси пасажирів, мабуть, не дбають ні у владних кабінетах міста, ні на згаданому підприємстві. Інакше вже давно домовилися б.