Автобус висаджує пасажирів де доведеться. Ось один їде на червоне світло світлофора, другий — з відчиненими дверима, а водій під час руху говорить по мобільному телефону. Все це зафіксували на відео громадські контролери, які разом з працівниками ДАІ перевіряють безпеку пасажирських перевезень. Один з аспектів проблеми, як вважають в УДАІ УМВС України в Черкаській області, — низька культура водіння транспорту. У Черкасах, каже т. в. о. начальника Олег Ткаченко, вона чи не найнижча в Україні. Низьку культуру дорожнього руху відзначають і представники «Черкаського Автомайдану». У цьому є провина і пасажирів, і водіїв. Нещодавно на засіданні «круглого столу» з безпеки руху говорили про назрілу проблему.

— З вини водіїв ліцензованого транспорту з початку року в місті сталося 37 ДТП, внаслідок яких одна особа загинула, 16 постраждало, а восьмеро зазнали травм, — зауважив Олег Ткаченко. — Основні причини ДТП — порушення правил маневрування, правил перевезення пасажирів, недотримання безпечної дистанції, перевищення швидкості руху.

Перевізники заявили, що всі висувають претензії до «автобусників», проте тих проблем, які заважають і їм працювати, — розбиті дороги, необлаштовані «кармани» для зупинок, несправні світлофори тощо — не розв’язують. Дійшло вже до того, що приватні підприємці своїм коштом встановлюють світлофори.

— А порядок праці й відпочинку водіїв! Якою може бути людина за кермом, яка спить дві-три години на добу? — запитує в. о. начальника Укртрансінспекції Олександр Бичек. — А так часто трапляється. Ще доцільно порушити питання неофіційного працевлаштування кондукторів.

Представники ДАІ погодилися, що всі ці проблеми існують, проте для їх розв’язання потрібні значні кошти. А ось роз’яснювальна робота серед водіїв, аби вони не порушували правил дорожнього руху та не грубіянили пасажирам, не потребує фінансових затрат.

Директор Черкаського автотранспортного підприємства 17127 Олена Куниця попросила збільшити кількість патрулів ДАІ на перехрестях:

— Є багато випадків, коли інші водії «підрізають» автобуси, тому вони змушені різко гальмувати.

За словами директора ПП «Медіт-Сервіс» Сергія Діского, водіям і кондукторам теж дістається від пасажирів, проте їх ніхто не карає. Відомий випадок, коли пасажир побив кондуктора, але не був за це покараний. Іноді водії автобусів і тролейбусів самі з’ясовують між собою стосунки, застосовуючи фізичну силу.

Водіїв, як і пасажирів, потрібно виховувати. І братися за це слід усім миром. Такої думки дійшли учасники «круглого столу». Добре, що в Черкасах до цього почали широко залучати громадськість, яка разом з представниками влади, перевізниками допоможе навести порядок.