За складними політичними баталіями, які вирують не в кабінетах, а на вулицях, залишився непоміченим 20-річний ювілей національного оператора зв’язку — Укрпошти. Він припав на початок лютого. Саме тоді 1994-го було створено об’єднання поштового зв’язку Укрпошта, яке через чотири роки реорганізували в Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта». У січні 2002-го об’єднання стало єдиним національним оператором поштового зв’язку на території країни. 

Нині національний оператор об’єднує 13 263 поштових відділення, з яких майже 10 тисяч — у сільській місцевості. Завдяки такій розгалуженій мережі, яка включає також і пересувні відділення, послуги Укрпошти доступні  кожному жителеві найвіддаленішого населеного пункту. А це чималий перелік (до 50 видів послуг), який постійно розширюється.

Так, новим сервісом, який нині має чималий попит, є адміністративні послуги. Завдяки цьому проекту, який реалізується з минулого року, процедура отримання необхідних документів стала набагато простішою. Жителям найвіддаленіших районів не потрібно далеко їхати, щоб отримати витяг з державних реєстрів, проставити апостиль або ж зареєструвати юридичну чи фізичну особу-підприємця. Статистика Укрпошти свідчить, що по адміністративні послуги вже звернулося понад 24 400 громадян. 

Серед нових послуг, які мають популярність, послуга для корпоративних клієнтів «Є доставка». Співпраця з інтернет-магазинами та компаніями, які дистанційно торгують на всій території України, істотно заощаджує час та гроші. Товар доставляють швидко і персонально вручають адресатові.

За новаціями в Укрпошті не забувають про ті сфери діяльності, які завжди були притаманні операторові зв’язку. Йдеться про обробку і доставку споживачам поштових відправлень, яких, за даними прес-служби відомства, налічується аж 300 мільйонів. Посилок і бандеролей доправили 17,5 мільйона,  переказів — 22 мільйони, а кількість пенсій уже давно перевищує перші сто мільйонів. 

Непрості стосунки складаються у національного оператора з  періодичними виданнями. Торішнє підвищення вартості доставки спричинило напругу в суспільстві. Прагнення Укрпошти працювати беззбитково можна зрозуміти, однак періодичні видання — не та сфера діяльності, на якій можна заробити без шкоди не лише виданням, а й мільйонам споживачів. Що це стосується цілої армії читачів, свідчить те, що впродовж року Укрпошта доставила 40 тонн періодики.

Ще одна сфера діяльності — випуск поштових марок, яких уже налічується 1354.  Сюжети найрізноманітніші: присвячені історичним, культурним та спортивним подіям, видатним політичним, громадським, науковим і культурним діячам, науково-технічному розвитку, багатій природі України, рослинному і тваринному світові. 

Останнім часом Укрпошта — активний учасник соціальних проектів. Один з найважливіших — підтримка дітей, що опиняються в складних життєвих ситуаціях і потребують допомоги. Ось лише деякі з проектів: «Казкова Резиденція Діда Мороза», «Намалюй свої права», «Напиши лист ветерану», «Подаруй дитині радість читання», мета яких — привернення уваги громадськості до проблем знедолених дітей.

До речі, всі виробничі й благодійні плани втілюють у життя  93 тисячі працівників, з яких майже 40 тисяч — листоноші, 30 тисяч — оператори поштового зв’язку.

За словами генерального директора УДППЗ «Укрпошта» Костянтина Кривенка, пріоритетними напрямами діяльності підприємства на найближчий час залишаються будівництво нових і модернізація сортувальних центрів, що існують, оновлення автопарку, модернізація IT-інфраструктури підприємства, подальше впровадження автоматизованих робочих місць у відділеннях поштового зв’язку, поліпшення якості обслуговування споживачів.