Майже 20 тисяч аркушів паперу витрачав донедавна Секретаріат Кабінету Міністрів напередодні кожного засідання уряду, щоб надіслати до всіх міністерств і відомств відповідні матеріали: порядок денний, проект рішень тощо. 40 пачок недешевого паперу й 15 картриджів до принтерів — такою була ціна документообігу.

Віднині ця практика безповоротно відходить у минуле. На нараді з питань упровадження міжвідомчого електронного документообігу Міністр Кабінету Міністрів Ганна Онищенко презентувала оновлену версію системи електронної взаємодії органів виконавчої влади та автоматизованих систем «Засідання уряду» й «Інформаційне супроводження засідань уряду», яку вже запущено з 1 вересня.

Система передбачає два основні пункти: відмову від паперового дублювання (за винятком документів з обмеженим доступом) і створення юридично значимого електронного архіву. Новацією охоплено 51 орган центральної влади, зокрема 13 міністерств, Адміністрацію Президента, Секретаріат Верховної Ради.

Ганна Онищенко презентувала інструкцію використання електронної системи для отримання матеріалів на засідання уряду та урядових комітетів: «Усе дуже просто: перший крок — знайти відповідальну особу за організацію цієї роботи, другий — після надходження посилання, де містяться всі матеріали, просто перейти на відповідну сторінку».

Натомість там, де ще не користуються новацією, змушені щоразу витрачати чимало часу й коштів на друк, що, на думку міністра, аж ніяк не є державницьким підходом до справи. Та й передавати стоси паперу з рук у руки щонайменше не сучасно. Крім того, нова електронна система істотно зменшує неправомірний доступ до інформації та зменшує ризик її просочення.

Підключені міністерства й відомства отримають усі необхідні дані вже на наступне урядове засідання. «Якщо ви не підключилися до системи електронної взаємодії, ваш керівник не зможе бачити та отримати порядок денний засідання уряду й матеріали до урядових комітетів, муситиме друкувати їх, витрачаючи додаткові бюджетні кошти», — застерегла Ганна Онищенко.

З її слів стало зрозуміло, що тим, хто відстав від життя, документів у паперовому вигляді більше не надсилатимуть. Тож доки є час, слід поспішати, щоб за тиждень не пасти задніх. Тим більше, що зареєструватися, скориставшись логіном і паролем, зовсім нескладно, це завдання на рівні знань учнів початкових класів.

Практичний бік справи учасникам наради детально показав голова Державного агентства з питань електронного урядування Олександр Риженко.

Експериментальна експлуатація цієї електронної системи набирає ходи, і Ганна Онищенко сподівається на якнайшвидший перехід до її повноцінного використання.