Не секрет, що відпочинок на Херсонщині традиційно обирають під час  літнього курортного сезону. Найпривабливішими   залишаються Арабатська стрілка, Залізний Порт, Скадовськ та Лазурне.

Втім, влада заохочує підприємців докладати зусиль, аби сезон тривав увесь рік. Деяким це вже  вдається зробити. Про такий досвід йшлося і на Міжнародному інвестиційному форумі «Таврійські горизонти».

У місті кам’яних вишиванок

Форум не випадково вже вдев’яте збирається у Новій Каховці. Адже в  наймолодшому індустріальному містечку області теж чимало цікавих пам’яток культури та історії. 

Засновниця Новокаховського товариства охорони культурної спадщини Тетяна Євсєєва  звертає увагу  на нестандартне оздоблення стандартних  багатоквартирних будинків, збудованих у 1950-ті роки. «Тоді створили спеціальну бригаду художників-ліпників, котрі запропонували комплексне візуальне рішення для міста, — розповідає вона. —  Досі на кожному двоповерховому будинку кварталів старої його частини збереглися орнаментальні панно, які роблять їх унікальними».

Всі панно — роботи художника Григора Довженка, виконані в техніці різьблення по сирому тиньку вручну. Нині їх називають «кам’яні вишиванки Довженка». Справді, вертикальні панно за композицією нагадують декор традиційних рушників середньої Наддніпрянщини.

Звісно, не обійшлося і без символів радянської епохи. Довженку просто не дали б творити. Але елементів «совка» небагато,  вони не вирізнялися у загальних композиціях. Нині активісти намагаються у різний спосіб зберегти цю унікальність,  пропонують надати середмістю спеціальний статус.

На кожен товари свій покупець

Від міст Нової Каховки, Олешків, Голої Пристані, обласного центру кожен гість у змозі обрати туристичний маршрут на власний розсуд та смак: екстремальний, спортивний,  сімейний, розважальний, молодіжний, пізнавальний, історичний, етнічний, гастрономічний, археологічний тощо. На кожному з цих маршрутів привітні господарі чекають відпочивальників протягом усього року.

Про херсонські спокуси дізналися й гості інвестиційного форуму, які взяли участь у засіданні Ради туристичних міст і регіонів. Як зазначив директор департаменту туризму та курортів Мін?економрозвитку Іван Ліптуга,  «важливо засідання нашої ради проводити у різних містах, щоб оцінити  туристичний та економічний потенціал областей». Він розповів, що на погодженні в Мінфіні перебуває Програма  розвитку туризму в Україні на 2016—2026 роки, що дасть змогу фінансувати відповідні заходи в цій сфері.

Театр не одного актора

Вражає на Херсонщині величезна кількість садиб і варіантів зеленого туризму.  Всі — неповторні, особливі. Як, скажімо,  центр «Чайна тиша», що неподалік Ягорлицької затоки. Тут природа об’єднала в одне ціле море, сосновий ліс, безкрайній степ і справжню пустелю. Це територія для усамітнення, духовного розвитку, особистісного зростання і набуття гармонії з собою і навколишнім світом. У центрі кожен гість може продемонструвати свої творчі здібності, ознайомитися з новими напрямами розвитку, відчути єднання з природою і самим собою,  відновити сили.

А неподалік Олешків є справжня південна резиденція Святого Миколая. Відкрив її на власній базі зеленого туризму «Чумацька криниця» директор Херсонського обласного академічного музично-драматичного театру імені Миколи Куліша Олександр Книга. За  сім років він з родиною на ділянці, де межують  ліс і пустеля, розбудували господарство. Нині тут понад 150 видів раритетних дерев, дерев’яні котеджі, альтанки, фонтани, готель, теплиця, басейн і навіть сцена для театральних вистав. «Ми щомісяця проводимо  якесь автентичне українське свято, — розповідає Олександр Книга, — Великдень, Івана Купала, Спаса, День Українського козацтва. А з 19 грудня чекаємо дітей на гостини до  Святого Миколая. Уявіть: зимовий казковий ліс, галявина, хатинка Миколая. Діти у захваті. До речі, якщо влітку всі їдуть до моря, то восени, взимку, навесні туристи обирають саме такі садиби».  

Отже, Херсонщина пропонує власний туристичний продукт протягом усіх чотирьох сезонів. Влітку — море, восени — рибальство, полювання, «тихе полювання», взимку — казковий ліс, навесні — квітуча природа. Кожен туристичний продукт знайде свого покупця.