Поставити чітку межу між характеристикою товару і його рекламою непросто. Однак зробити це можна. Принаймні у Держпідприємництві спробували розтлумачити різницю між інформацією про нафтопродукти, що продаються на АЗС, і їхньою рекламою.

Розставити крапки над «і» регулятора змусило те, що  підприємців, які продають нафтопродукти вроздріб, часто змушують визнавати  інформацію на табло при в’їздах на автозаправні станції зовнішньою рекламою і отримувати на її розміщення  дозволи.

У Держпідприємництві роз’яснення сформулювали на основі чинного законодавства. Мовляв, у Законі «Про рекламу» визначено, що він не поширюється на відносини, пов’язані з розповсюдженням реклами, якщо її розміщення визначено іншими законами. А саме: згідно із Законом «Про захист прав споживачів», споживач має право на одержання інформації про продукцію, щоб свідомо обрати необхідний товар. На в’їзді до кожної АЗС встановлено інформаційні табло з відомостями про роздрібні ціни, марки та види нафтопродуктів.

За чинними нормами виробник може доводити інформацію до відома споживача на етикетці, маркуванням та іншими прийнятними способами. Тобто відомості про продукцію не вважаються рекламою, і отримувати дозволи на встановлення таких табло не потрібно.

Однак є одне «але»: згідно з Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами,  інформація про ціни, марки та види нафтопродуктів, що продаються на АЗС, має бути зазначена на спеціальному табло, що встановлюються при в’їзді на АЗС та біля оператора. Проте у Держпідприємництві застерігають: відомості, необхідні для споживача, не повинні містити ознак реклами (вони чітко виписані у профільному законі). 

Тетяна КИРИЛЕНКО
для «Урядового кур’єра»