Під час вчорашнього зібрання міністри заслухали презентацію-звіт за півроку роботи Кабінету Міністрів, озвучену Прем’єр-міністром Володимиром Гройсманом. Із трибуни він заявив про те, що реформа роботи митних органів розпочалася з середини літа. Нині зафіксовано зростання митних платежів у Державному бюджеті на рівні 8,5 мільярда гривень та спрямовано зусилля на викорінення корупції та контрабанди на державному кордоні.

«Це зростання приблизно на 17%. Наше завдання — навести лад на митниці, щоб вона стала надійною і оприлюднювала інформацію про надходження товарів до країни чи їх вивезення за межі кордону», — сказав Прем’єр. Для досягнення цієї мети уряд вже створив сервіс єдиного вікна, започаткував роботу митних сотень, долучився до створення міжрегіональної митниці. 

Професійний корпус категорії «А»

У жовтні, за даними Володимира Гройсмана, оголошено 52 конкурси на посади державних службовців вищої категорії («А»). Такими словами він відкрив тему перетворення державної служби на професійний корпус. Питанням руба нині постає імплементація Закону «Про державну службу». До речі, саме згідно з його нормами категорія «А» містить посади Державного секретаря Кабінету Міністрів, його заступників, державних секретарів міністерств; керівників центральних органів виконавчої влади, які не є членами уряду, та їхніх заступників; керівників апаратів Конституційного Суду, Верховного Суду, вищих спеціалізованих суддів та їхніх заступників; голів місцевих державних адміністрацій; керівників державної служби в інших державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію країни.

Опісля Володимир Гройсман запевнив присутніх, що наша держава в змозі найближчими роками досягти енергетичної незалежності. Саме тому він закликав видобувні компанії наростити наступного року обсяги видобутку газу. Йдеться про 500 мільйонів кубометрів на рік. «Держава готова інвестувати як у проекти енергоефективності та економії енергоресурсів, так і в збільшення видобувних потужностей», — означив позицію глава уряду.

Сподівається він і на Верховну Раду, яка до кінця року повинна таки ухвалити закон, який регламентує роботу Фонду енергоефективності. Щоправда, спершу Міністерство регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального господарства має завершити опрацювання проекту документа. До представників цього відомства глава уряду звертався зі словами: «Треба пришвидшувати роботу, щоб отримати надійний інструмент енергоефективності».

Чи не вперше відкрито в Будинку уряду заговорили про нарощення генеруючих потужностей на атомних і гідроелектростанціях як про інструмент посилення національної безпеки. Тож стало зрозуміло, що четвертий енергоблок Чорнобильської АЕС накриють захисною аркою нового безпечного конфайнменту в листопаді 2016 року. «Тоді буде насування цього укриття на сам об’єкт», — повідомив Володимир Гройсман.

А до кінця року наша країна планує закупити 78 габаритно-вагових комплексів для контролю за дотриманням перевізниками вагових норм автотранспорту на дорогах. «Звичайно, потрібно не лише будувати дороги, а й утримувати їх, тому питання вагових комплексів набуває особливого значення. Все те, що зроблено, може бути вже незабаром зруйновано, бо перевантажений автотранспорт фактично знищує дорожнє полотно», — констатував Прем’єр. І нагадав, що у 2016 році «дорожники» розпочали капітальні ремонти й реконструкцію вітчизняних автошляхів. «У 22 областях понад 630 об’єктів будують. Думаю, українці вже починають відчувати, що ситуація поступово змінюється, але, звичайно, цього недостатньо. Потрібно щорічно збільшувати фінансування капітального ремонту та реконструкції доріг, а також залучати різні фінансові інструменти», — додав глава уряду.

До слова, станом на середину вересня автоперевізники сплатили 0,7 мільйона гривень штрафів за перевантаження транспорту. У серпні в країні працювали 24 габаритно-вагових комплекси у 20 областях. За оцінками Міністерства інфраструктури, понад 30% вантажного транспорту пересувалося дорогами з перевищенням допустимих вагових норм. Тож штрафи за перевантаження авто на дорогах розглядають як одне із джерел наповнення Дорожнього фонду для фінансування ремонту й будівництва доріг.

На ліки обіцяють доступні ціни

Прем’єр окремо говорив про намір уряду на початку листопада затвердити постанову про референтне ціноутворення на ліки. «Ситуація з постачанням ліків була катастрофічною. Перед урядом стоїть завдання не допустити тих проблем, які були в 2016 році. І тому команда МОЗ над цим питанням серйозно працює. Але дуже важливо, щоб ці якісні ліки були доступні для українських громадян. Тому наше завдання — забезпечити справедливе ціноутворення на ліки», — пояснив він.

А приватизацію, яку в країні планують провести у найближчі роки, Прем’єр розглядає як основну інвестицію у створення національного продукту. «Ми повинні продати всі підприємства, які не є стратегічно важливими для України. І приватизація повинна стати результатом створення нових робочих місць й інвестицією у створення національного продукту. Ми хочемо, щоб держпідприємства мали інвестиційний успіх», — пояснив він. До речі, така приватизація передбачає й частковий продаж держактивів. Це потрібно зробити заради інвесторів, які хочуть стати співзасновниками й співвласниками багатьох підприємств.

Коли на цій темі було поставлено крапку, Володимир Гройсман закликав посилити роботу з просування українського продукту на світовому ринку й продумати можливості допомоги нашим підприємствам із вибудовування нових коопераційних зв’язків. «Поки що ця ситуація в розробці, але для нашого уряду це пріоритет. Маємо залучити інвестиції, зробити національний продукт, наситити внутрішній ринок і посісти своє місце на світових ринках. Потрібно відійти від сировинної економіки і перейти до виробництва свого продукту», — наголосив він. 

 

Учора урядовці створили Офіс супроводу інвестицій, щоб допомагати інвесторам у всіх аспектах діяльності в країні. А ще КМУ призначив екс-міністра транспорту Польщі Славоміра Новака головою Державного агентства автомобільних доріг України (Укравтодор) та спрямував сім мільйонів гривень на виплати 505 громадянам, які зазнали легких тілесних ушкоджень під час Революції гідності. Затверджено й умови розстрочки за платежами, зокрема з оплати послуг централізованого опалення, для споживачів, які не можуть отримувати адресні субсидії.