Ця  історія розпочалася ще в грудні 2010 року в невеликому мальовничому містечку Боярка, що поблизу Києва. Тоді представники Києво-Святошинського районного підрозділу ЗАТ «А.Е.С. Київобленерго» замінили старі електролічильники на нові.

Не потрібно бути спеціалістом-енергетиком, щоб розуміти необхідність обов’язкового пломбування нових лічильників перед початком їх експлуатації. А для узгодження стосунків між енергопостачальником та споживачем потрібен ще й акт про введення в експлуатацію лічильника (або інший документ), підписаний двома сторонами, в якому зафіксовано випробувальні показники, які, зрозуміло, споживач не сплачує.

Однак,  як кажуть, це не наш метод, бо представники Київобленерго, підключивши лічильники, пломбувати їх не збиралися, а тим паче підписувати акти. Та собі енергетики папери «понамальовували» — до рідного управління «Київобленерго» було подано якісь ефемерні акти про завершення робіт з підключення та пломбування лічильників. 

Зрозуміло, поки новий лічильник не опломбовано, ми сплачували за старим, тож заборгованості й бути не могло. Однак не так сталося, як гадалося. У березні 2011 року несподівано отримали рахунок із великим боргом за новим лічильником, який на той час так і не був опломбований. 

Тільки після звернення до Національної комісії регулювання електроенергетики, Головного управління з питань захисту прав споживачів та Боярської міської ради щодо неправомірної вимоги оплатити рахунок  районний підрозділ Київобленерго спробував виправити ситуацію — надіслав своїх представників для опломбування лічильника.

Але ж на цьому наші «приязні» стосунки з Київобленерго не закінчились. Новий лічильник та введені в дію нові диференційовані тарифи, які залежать від кількості спожитої електроенергії (до 150 кВт/год. та понад 150 кВт/год.) потребували чіткого контролю правильності визначення показників. У штаті Києво-Святошинського районного підрозділу Київобленерго для цього є контролери, які повинні щомісячно знімати дані з приладів, розташованих на фасаді кожного приватного будинку. Дотепер ці люди навіть не намагалися підійти до нашого будинку, однак загадкові показники якимось чином реєструвалися й потрапляли до рахунків.

Представники згаданого підприємства наполегливо запевняють, що  контролери надають достовірні дані, які вони справно отримують саме з нашого лічильника. Цікаво: як це їм вдається, якщо лічильник повернутий у двір, тож зайти і зняти показники можна лише в нашій присутності?

Можна лише уявити, як якась жіночка намагається угледіти малі цифри на лічильнику, розташованому на відстані 4 метрів від хвіртки. Відстань велика — не вдається. І тут одне око контролера залишає своє звичне місце, прямує до лічильника, крутиться на 90 градусів, фіксує цифри і повертається на звичне місце. Сміх-сміхом, але ж як інакше це робити!?

Тепер через надумані контролерами щомісячні показники  виник борг за електроенергію у розмірі додаткової місячної оплати. Цікаво: вигадані показники — це самовільне рішення контролерів, аби відкараскатися від мандрів подвір’ями, чи вказівка керівництва, щоб збільшити надходження? 

Описана ситуація — швидше правило, аніж виняток. Переконана, що багато споживачів сплачують за показниками неопломбованого лічильника і не підозрюють, що рано чи пізно енергетики можуть виставити їм штрафи.

Шкода, що кожен із нас намагається розв’язувати проблеми та захищати свої права самотужки. Але ж негаразди, які трапляються у повсякденному житті, однакові для багатьох, тож до них потрібно привертати увагу громадськості та влади.

Хто наступний і кому ще ми винні?..