СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

За десять місяців цього року до Урядового контактного центру надійшло 3530 звернень від людей, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. Порівняно з аналогічним періодом минулого року, як повідомили нам у Центрі, ця цифра зменшилася на 15,3%. І все-таки чимало болючих питань  не вирішено, про що потерпілі не хочуть мовчати.

Найчастіше чорнобильці порушували питання пенсійного забезпечення (467 звернень). Найактуальніші серед них пов’язані з нарахуванням пенсійного забезпечення (100); встановленням та виплатою надбавок і доплат до пенсії (89); перерахунком пенсійного забезпечення (72); підвищенням пенсії (47); виплатою пенсії та щодо дострокового виходу на заслужений відпочинок тощо.

Переважна частина звернень надійшла від громадян з м. Києва, Вінницької, Житомирської, Харківської та Київської областей.

Житель Харківської області звернувся з приводу затримки у призначенні пенсії згідно зі статусом ліквідатора наслідків аварії на ЧАЕС II категорії. В управлінні Пенсійного фонду Балаклійського району Харківської області повідомили, що на підставі наданих документів заявнику призначено пенсію за віком та встановлено додаткову пенсію як особі, віднесеній до II категорії згідно із Законом «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи». Позитивне вирішення питання підтверджено зворотним зв’язком.

Для людей, які постраждали від Чорнобильської катастрофи, досі залишається невирішеним питання соціального захисту населення (399 звернень). Найбільше непокоїть таке: отримання соціальних виплат (184, зокрема на оздоровлення та на «екологічно чисті продукти»); надання пільг (90, зокрема на проїзд різними видами наземного транспорту та забезпечення на пільгових умовах ліками) та надання пільгового статусу (42).

Так, жителька м. Києва скаржилася на відмову Управління праці та соціального захисту населення однією з районних в м. Києві державних адміністрацій виплатити кошти на оздоровлення згідно зі статусом ліквідатора наслідків аварії на ЧАЕС II категорії. Головним управлінням праці та соціального захисту населення Київської міськдержадміністрації надано інформацію, що після надходження фінансування виплата вищезгаданої допомоги проведена поштовим переказом на домашню адресу заявниці, що підтверджено зворотним зв’язком.

Жителька Рівненської області, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, звернулася з приводу отримання компенсації на придбання твердого побутового палива за 2011 рік. В районній державній адміністрації Рівненської області повідомили, що вищезгадану компенсацію перераховано на поштове відділення зв’язку села, де проживає автор звернення, що підтверджено зворотним зв’язком.

До Урядового контактного центру постійно звертаються інваліди з питань забезпечення їх засобами реабілітації та лікування (49): отримання спецтранспорту, виготовлення ортопедичного взуття; надання путівок на санаторно-курортне лікування.

Також надходять звернення щодо невиконання судових рішень про перерахунок, виплату пенсій, соціальних доплат та допомоги особам, які постраждали від Чорнобильської катастрофи. З початку року, протягом десяти місяців, надійшло 234 такі звернення. За останні два місяці їх кількість зросла більш ніж у 4 рази.

На жаль, подібні скарги надходять з усіх регіонів. Ця проблема не розв’язана досі тому, що в державному бюджеті не передбачені видатки на виконання рішень судів про стягнення бюджетних коштів. Таким чином судові рішення з більшості соціальних питань (отримання пільг, компенсацій та гарантій) не можуть бути виконані.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію»  звернувся 5501 громадянин зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їхня кількість зменшилась на 9,2%. 

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок-п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00.