ПЕРСПЕКТИВА

Українські авіакомпанії оновлюють парк повітряних суден
літаками вітчизняного виробництва

Віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков взяв участь у церемонії передачі Державним підприємством «Антонов» авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» регіонального реактивного літака Ан-148-100, побудованого на «Серійному заводі «Антонов». Ця машина виконуватиме як внутрішні, так і міжнародні рейси, вже з 18 серпня поточного року.

Акцент на збільшення рейсів

«Це важлива подія у рамках програми, започаткованої урядом, — стимулювати українські авіакомпанії купувати повітряні судна вітчизняного виробництва та оновити свої авіапарки новими літаками типу Ан-148 та Ан-158, розробленими ДП «Антонов», — зазначив Борис Колесніков. У цьому контексті уряд головну увагу приділяє встановленню конкурентоспроможних цін на ставки лізингу літаків вітчизняного виробництва, щоб конкурувати з «економікою» літаків західного виробництва. «Завдання Міністерства інфраструктури — забезпечити авіакомпаніям більш вигідні лізингові умови, ніж ті, на яких вони працюють, наприклад, з Airbus, Embraer, Bombardier, — сказав він. — Наше завдання — щоб українські авіакомпанії використовували українські літаки».

До речі, Ан—148 є третім літаком, який передається українській авіакомпанії — два попередні вже експлуатуються авіакомпанією «АероСвіт». Тож віце-прем’єр вже зробив висновки — перший досвід експлуатації літаків Ан-148 продемонстрував їх якісну роботу як на внутрішніх, так і на міжнародних рейсах. А починаючи з червня 2009 року Ани вже освоїли близько 30 внутрішніх і міжнародних авіамаршрутів, перевезли понад 140 тис. пасажирів. Наліт одного літака сягає 280 годин на місяць.

Віце-президент «МАУ» Володимир Богацький висловився щодо розвитку маршрутної мережі «МАУ» та нових цілей: «Нашим завданням на первин?ному етапі є вив?чен?ня експлуатаційних характеристик, фінан?сового і комерційного ефекту від експлуатації цього літака, аналіз відгуків пасажирів щодо його комфорту. У найближчих планах — збільшення кількості внутрішніх рейсів, тож ми очікуємо, що використання Ан-148 буде найефективніше саме на цих маршрутах». А президент — генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа розповів, як цей літак освоює повітряні траси: «Грунтуючись на результатах роботи перших літаків Ан-148 на комерційних лініях, ми робимо все можливе для забезпечення комплексної підтримки замовника в будь-який день тижня і час доби». Для навчання пілотів вже створено комплексний тренажер, який дає змогу імітувати та відпрацьовувати різноманітні ситуації під час польотів. На це Борис Колесніков зауважив: із такими темпами за кілька років ДП «Антонов» відродить віру в українське авіабудування.

Проблем із замовленнями не буде

Того ж дня ДП «Антонов» та державна компанія «Лізингтехтранс» підписали протокол про наміри придбання літаків Ан-148, Ан-158 з метою їх подальшої передачі вітчизняним авіакомпаніям на умовах фінансового лізингу. Відтак «Лізинг?техтранс» має намір придбати 22 літаки Ан-148 і 28 літаків Ан-158 до 2015 року за умови державного фінансування. Цей документ є частиною реалізації програми забезпечення українських авіакомпаній літаками українського виробництва за допомогою лізингової системи. Також згідно з протоколом, компанію «Лізингтехтранс» буде реорганізовано в «Антоновфінанс». Це необхідно для забезпечення продажу літаків українського виробництва відповідно до правил продажу європейських повітряних суден.

За словами Бориса Колеснікова, новоутворений підрозділ займатиметься лізингом літаків для українських і міжнародних компаній. Він підкреслив, що першочерговим завданням уряду є створення максимально ви?гідних умов для продажу вітчизняних літаків. «Завдання уряду — компенсувати відсотки за кредит заводу чи лізинговій компанії до світових норм. Таким чином, ми забезпечимо українському авіазаводу ті правила продажу літаків, за якими працюють його прямі конкуренти — Embraer та Bombardier», — підкреслив урядовець.

Окрім цього, до кінця нинішнього року ДП «Антонов» випустить ще два літаки Ан-148, аби у перспективі вийти на масове виробництво цих машин. Віце-прем’єр переконаний, що проблем із замовленнями не буде. «Українські авіакомпанії готові купувати якісні, надійні та економічно вигідні літаки. Попит на літаки, вироблені ДП «Антонов», є», — передає слова Бориса Колеснікова прес-служба Мінінфраструктури.

У свою чергу, керівник ДП «Антонов» сказав, що за належної підтримки з боку уряду ДП «Антонов» здатне виготовити до 2015 року 50 літаків серії Ан (Ан-148, Ан-158).