Залізничний транспорт є одним з основних засобів пересування на великі відстані для громадян. Регулювання цього виду перевезень відбувається згідно із Законом України «Про залізничний транспорт», постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 1997 р. № 252 «Про Порядок обслуговування громадян залізничним транспортом» та іншими нормативно-правовими актами. Часто пасажири потягів стикаються з проблемами при купівлі квитків, отриманні пільг, обслуговуванні на вокзалах, на що вони і скаржаться на урядову «гарячу лінію».

За повідомленням управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2017-го року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 3000 звернень з питань транспортного обслуговування, які здебільшого стосувались діяльності Укрзалізниці.

Зокрема громадяни скаржились на скасування руху потягів та зупинок на залізничних станціях, на роботу працівників Укрзалізниці, турбувались питаннями, пов’язаними з проїзними квитками та тарифами на них, забезпечення транспортними послугами пільгових категорій населення.

Жителька м. Одеси звернулась на урядову «гарячу лінію» з проханням надати роз’яснення, чи мають право її неповнолітні діти, як члени багатодітної сім’ї, на безкоштовний проїзд на залізниці на дальні рейси, зокрема маршрутами Одеса — Київ та Одеса — Львів, а також на автобусне сполучення міжобласних рейсів. Звернення було розглянуто ПАТ «Укрзалізниця», й жінці було надано роз’яснення, що дітям із багатодітних сімей надається безкоштовний проїзд усіма видами міського транспорту (окрім таксі) згідно із Законом України «Про охорону дитинства», але пільги на проїзд у поїздах далекого сполучення непередбачені.

Мешканець м. Харкова побажав отримати роз’яснення: які документи він має надати працівникам залізничних кас Укрзалізниці для отримання пільгового квитка. Заявник зазначив, що працівники залізничної каси не продають йому пільговий квиток як інваліду I групи за пенсійним посвідченням та довідкою від ВТЕК. Чоловік має пенсійне посвідчення та довідку від ВТЕК, що посвідчує наявність у заявника інвалідності І групи, проте працівники залізничної каси вимагають в нього мати при собі посвідчення, видане УПСЗН щодо наявності групи інвалідності.

Працівники УПСЗН Новобаварського району м. Харків повідомили, що такі питання вирішує УПФУ Новобаварського району м. Харків, де повідомили, що вони видають лише пенсійні посвідчення. Звернення було надіслано фахівцями Центру до регіональної філії «Південна залізниця», після чого заявникові було повідомлено, що згідно зі ст. 4 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» пільги надаються на підставі посвідчення, яке підтверджує статус, пенсійного посвідчення чи посвідчення, що підтверджує призначення соціальної допомоги із зазначенням групи та причини інвалідності. Інвалідам, які не мають права на пенсію чи соціальну допомогу, пільги надаються на підставі довідки, що безоплатно видається структурними підрозділами соцзахисту населення районних і державних адміністрацій, виконавчими органами міських рад за місцем проживання. Надання пільг за будь-якими іншими довідками законодавством не передбачено.

Заявниця з м. Донецьк поскаржилась на урядову «гарячу лінію» на те, що на Центральному залізничному вокзалі в м. Дніпро не працюють камери відеоспостереження. Жінка повідомила, що в неї було вкрадено мобільний телефон. Цей факт не був зафіксований на відеокамерах. Звернення було передано на розгляд до регіональної філії «Придніпровської залізниці», у зв’язку з чим було проведено перевірку камер відеоспостереження, які наразі функціонують. Інспектором відділу організації роботи на вокзалах заявниці були надані роз’яснення у телефонному режимі.

Киянин повідомив, що на залізничній станції Дарниця систематично не працюють ескалатори на спуск і підйом з обох сторін. Це звернення фахівці Центру надіслали на розгляд до ПАТ «Укрзалізниця», після чого заявникові було повідомлено, що ескалатори на вказаній станції функціонують в температурному режимі від +5С до +40С, тож у період морозів вони тимчасово вимкнені. Адже експлуатація поза межами вказаного температурного режиму призведе до виходу з ладу рухомих гумо-технічних виробів та електронних модулів шаф керування. Тож при підвищенні температури повітря ескалатори знову працюватимуть. Також чоловікові було принесено вибачення за тимчасові незручності.

За період з 10 квітня 2017 року по 16 квітня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 29 тисяч 809 дзвінків, а також 770 звернень зареєстровано через інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресоюwww.ukc.gov.uа