СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Нещодавно прийняті урядом підзаконні акти на виконання Закону «Про зайнятість населення», який набрав чинності 1 січня 2013 року, повинні активізувати розвиток ринку праці. Очікується, що повернення підприємцям 50% сплаченого Єдиного соціального внеску має стимулювати їх створювати нові високооплачувані робочі місця. Та поки що деякі роботодавці вирішують економічні проблеми, скорочуючи працівників. Їм простіше і вигідніше купити сучасні машини, які заміняють людську працю. А як звільненим людям виживати самим і годувати сім’ї, їх не турбує.

Як повідомили «УК» в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, від початку року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 405 звернень щодо звільнення працівників, з них 109 — у зв’язку зі скороченням чисельності або штату, зокрема через зміни в організації виробництва i праці. Не оминуло це й освітян та медиків. З питань зайнятості населення надійшло 497 звернень, з них 269 — щодо працевлаштування. Найчастіше допомогти в пошуку роботи просять люди, не зареєстровані у центрі зайнятості або зняті з обліку. Але й зареєстровані скаржаться на малу кількість вакансій.

Машини повинні полегшувати працю людей, а не залишати їх без роботи. Фото Oлександра ЛЕПЕТУХИ

Є проблеми з працевлаштуванням у випускників вишів, а також у інвалідів, одиноких матерів, пенсіонерів, які отримують мінімальні виплати, людей старших за 40 років, колишніх ув’язнених. Коли роботодавці дізнаються про їхнє соціальне становище або вік, зазвичай відмовляють у робочому місці, дискримінуючи їх у сфері праці. Часто скаржаться і на надання центрами зайнятості неповної та недостовірної інформації, неврахування під час підбору вакансії стану здоров’я, сімейного стану, віддаленість роботи від місця проживання.

Майже кожне третє звернення — про призначення, нарахування й виплату допомоги з безробіття. Є сигнали про те, що деякі недержавні кадрові агентства, незважаючи на заборону законодавства брати плату за працевлаштування, порушують закон заради економічної вигоди.

Працівники урядової телефонної «гарячої лінії» допомагають вирішувати конкретні питання громадян. Так, жителька села Мислови з Тернопілля розповіла, що працівники районного центру зайнятості відмовилися зареєструвати її як безробітну, мотивуючи тим, що вона — член особистого селянського господарства. Тернопільський обласний центр зайнятості повідомив: проблему розглянули і розв’язали, жінку поставили на облік.

Інвалід ІІІ групи з Куп’янська Харківської області просив допомогти знайти роботу. Обласний центр зайнятості повідомив: заявника поставили на облік для пошуку роботи. Згодом керівник ТОВ «Ремтехкомплект» взяв його на стажування на посаду продавця непродовольчих товарів із подальшим працевлаштуванням.

Житель села Михайлевичі Львівської області звернувся щодо призначення допомоги з безробіття його батьку. Адже з дня реєстрації чоловік жодного разу не отримував належних коштів. Львівський обласний центр зайнятості проінформував, що після отримання необхідної довідки з останнього місця роботи батька міськрайонний центр зайнятості призначив йому виплату допомоги з безробіття як застрахованій особі.

На урядову телефонну «гарячу лінію» та на веб-сайт Урядового контактного центру з 18 по 24 березня 2013 року надійшло 11 738 звернень із заявами, скаргами та пропозиціями. 

0800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua.