ПОЗИЦІЯ

Недобросовісні учасники ринку можуть утратити бізнес

Вакханалія на ринку промислових і продовольчих товарів. здається, врешті набридла не лише споживачам, а й владі. Днями Прем’єр-міністр Микола Азаров пригрозив недобросовісним виробникам продовольчих товарів жорсткими санкціями, а голова Антимонопольного комітету Василь Цушко задля наведення ладу на непродовольчому ринку зібрав за «круглим столом» представників об’єднань вітчизняних виробників.

Усіх постачальників продуктів харчування, продукція яких за результатами перевірок санепідемстанції не відповідає встановленим стандартам, Прем’єр попередив своїм листом. У разі непослуху вони можуть втратити бізнес. Що ж до непродовольчих товарів, то Антимонопольний комітет прискіпливо відслідковуватиме та припинятиме порушення конкурентного законодавства,  недобросовісну конкуренцію та оманливу рекламу.

Тож за «круглим столом» передусім ішлося про ринки легкої та шкіряної промисловості, побутової хімії. В. Цушко звернувся до представників асоціацій з проханням довести до відома кожного товаровиробника позицію комітету: будь-яка інформація про товар має бути правдивою, точною та повною, а ціна економічно об∂рунтованою та відповідати якості.

— Ми попереджаємо учасників ринку, — наголосив він, — що Антимонопольний комітет задіє всі важелі, проведе контрольні закупки, лабораторні експертизи і в разі виявлення фактів завищення цін та введення в оману громадян застосовуватиме жорсткі штрафні санкції до порушників. Тому рекомендуємо всім підприємцям оперативно привести якість, вартість та рекламу товарів у відповідність до вимог законодавства.

Окрім того, очільник закликав учасників ринків надавати контролерам будь-яку інформацію, що свідчить про недобросовісні дії конкурентів, створювати експертні ради та активно співпрацювати задля наведення порядку у непродовольчій галузі.

Товаровиробники з такою постановкою питання погодилися. За словами голови Комітету з питань конкуренції Європейської бізнес-асоціації Антоніни Ягольник, за кордоном ринок допомагає органам влади отримувати доказову базу, оскільки влада з різних причин не знає ринок так добре, як його учасники.

Про те, що певна співпраця на цих теренах є, свідчать останні розслідування Антимонопольного комітету. Зокрема, ВАТ «Компанія «Май» та його дочірні підприємства в Україні   поскаржилися на ТОВ «Добриня — Дар», яке фасувало продукцію під торговельною маркою «Царский чай» в упаковки, що імітують оформлення продукції конкурента (у дизайні упаковки чаю зазначеної марки використано основні графічні та композиційні елементи).

Розібравшись у ситуації, комітет змусив винуватця здійснити інвентаризацію залишків спірних упаковок чаю, утилізувати їх та надати відповідні підтверджувальні документи. Він також зобов’язав ТОВ «Добриня — Дар» змінити упаковку, усунувши вказані елементи. Присутній на засіданні  представник відповідача погодився з рекомендаціями комітету.

Товару вистачає, та чи весь він якісний? Фото Володимира ЗАЇКИ

Так само вчинило й ПАТ «Запоріжнафтопродукт», яке визнало порушення, сприяло розгляду справи та зобов’язалося виконати вимогу Антимонопольного комітету —  розірвати договори оренди автозаправних станцій з власником — ТОВ «ВАЛВІТ» (м. Чернігів) та повернути об’єкти оренди. Суть цієї проблеми в тому, що ПАТ «Запоріжнафтопродукт» без отримання необхідного дозволу комітету одержав в оренду 17 автозаправних станцій, що належать  ТОВ «ВАЛВІТ». Ця концентрація призвела до монополізації на окремих ринках роздрібної реалізації пального в Запорізькій області. За здійснення концентрації без відповідного дозволу органів комітету відповідача оштрафували на 30 тис. грн.