У столичному Палаці «Україна» відбувся сольний концерт заслуженої артистки України, солістки Національної філармонії Ольги Чубаревої. Він зібрав повний аншлаг. Зважаючи на низку причин, ця подія залишиться унікальною в історії вітчизняного вокального виконавства.

Початок концерту вразив глядачів режисерською винахідливістю. Вкрай вишукане світло та хореографія зробили свою справу. До того ж живий голос співачки звучав «за кадром», виконуючи попурі з відомих класичних мелодій. Надалі глядачів вразили виступи вправних танцівників. Вів концерт його режисер-постановник Петро Мага, який згодом навіть співав дуетом з уславленою співачкою. Серед її партнерів того вечора виступили також Павло Зібров, Віктор Павлік, Олег Шак та інші майстри мистецтв. Словом, несподіваних вражень не бракувало! Тим більше, що світло й інші постановчі ефекти були, без перебільшення, віртуозними.

Ольга Чубарева завжди перебуває в стані творчого пошуку. Що ж сталося того вечора? По-перше, співачка запропонувала проект, який включив у себе мало не всі можливі жанри і стилі вокальної музики. Серед найкращих майстрів академічного (себто оперного) співу попередніх поколінь ще ніхто не зважився на такий крок. По-друге, Ольга запросила до участі в своєму концерті не лише поодиноких партнерів-співаків, а й  низку колективів, які їй акомпанували. Це Національний академічний оркестр народних інструментів України під орудою  М. Гуцала, Дитячий хор Українського національного радіо, джаз-банд «Папа Дюк», очолюваний канадським скрипалем-віртуозом Василем Попадюком, чоловічий вокальний квартет «Гетьман» ті інші музиканти.

На сольному концерті Ольга Чубарева вражала гостей постановочними ефектами . Фото Сергія ЄРУХА

Голос Ольги відповідає найвищому рівню світових стандартів, його тембр надзвичайно теплий і відповідає всім вимогам класичного італійського репертуару. Хоч розповідати словами про спів — річ марна.  Додамо лише, що Ольга є лауреатом численних міжнародних конкурсів, об’їздила з гастролями чи не половину земної кулі, виступала на багатьох оперних сценах світу. Її нагороджено орденами, почесними званнями тощо. На щастя, вона не залишає рідну Україну і найчастіше співає саме тут.

…Аж ось у залі наступає тиша, і Ольга вперше за весь вечір промовляє кілька слів, оголошуючи наступний твір. Звучить тонке й майстерне джазове аранжування української народної пісні «Ой, верше мій, верше». На очах багатьох слухачів з’являються сльози. Адже саме тоді Ольга постала перед аудиторією не лише як володарка чудового голосу, а й як людина, яка переживала кожне слово виконуваної пісні. Цей твір містився у точці золотого перетину всієї програми. І, можливо, саме він найбільше влучив у серця слухачів. Тремтлива виразність кожного слова і несподівана емоційна самовідданість не могли не вражати. Зауважимо, що концерт почався о сьомій і завершився майже о пів на одинадцяту. При цьому протягом усього вечора Ольга виходила за куліси лише на кілька хвилин. У програмі були представлені три інструментальні твори без участі Чубаревої. Решту часу вона  відпрацювала на сцені без упину. Така відданість гідна Книги рекордів Гіннесса! До того ж співачка не раз сідала за рояль, акомпануючи собі чи виконуючи інструментальні твори разом з ансамблем Попадюка. Це пояснюється тим, що Ольга здобула вищу музичну освіту не лише як співачка, а й як піаністка. Особливо зворушило публіку її виконання «Рушничка» Платона Майбороди під власний акомпанемент на роялі. Цю пісню Чубарева присвятила своїм татові й мамі, які були присутні в залі. Такі моменти неможливо забути, адже кожен з нас довіку зберігає відданість батькам.

Співачка каже: «З огляду на те, що  в Національній філармонії триває ювілейний сезон, хотілося не лише відзначити його новими концертними програмами, а й втілити особливий масштабний проект на найбільшому майданчику країни. Назва концерту — «Леді Опера» — для мене є гранично ясною й зрозумілою. Я не хотіла видумувати собі титули на кшталт «діва», «золотий голос» чи «діамантовий голос», бо не збираюся сама себе коронувати. Просто хочу показати слухачеві якнайширшу гаму моїх можливостей. До речі, через три дні після виступу в Палаці «Україна» знову вийду на сцену філармонії…» Ці слова найкраще характеризують фанатичну відданість роботі, властиву Ользі Чубаревій.

Концерт тривав протягом трьох годин з лишком, публіка аплодувала від душі й не хотіла залишати зал. Того вечора також відбулася презентація нового компакт-диску співачки «Не питай», названого за першими словами відомої української народної пісні. На ньому представлено джазові обробки десяти українських народних пісень. Саме тут варто задуматися над широтою жанрового мислення співачки. Адже йдеться про фольклорні твори, записані академічним голосом у джазовій обробці. Тобто  триєдине споріднення жанрів. Навряд чи досі комусь із українських оперних зірок вдавалося поєднати їх усі разом. Як на диску, так і в концерті.

Ось вкрай відвертий коментар співачки щодо нещодавнього виступу: «Не буду приховувати, я маю чималу частку східної крові. Тема Сходу завжди була мені близькою. Вабили його мелодії, які солодко непокоять душу. Дудук — східний духовий інструмент з надзвичайно красивим тембром. Коли я його почула, одразу вирішила для себе, що звучання дудука можна гармонійно пов’язати і з українською мелодикою. Він виразно й чуттєво підкреслив емоції, закладені в українських наспівах. Я неодмінно хотіла додати саме таку барву».

Колеги кажуть про Чубареву: «Ольга залюбки демонструє слухачеві свої здібності працювати у найрізноманітніших жанрах». Що ж, можливо, тепер настав час явити на суд публіки якусь нову камерну програму під рояль? Адже концертний репертуар співачки є доволі великим, і кияни ще не почули його цілком. До того ж співачці властива фанатична відданість професії: вона готова безкінечно працювати в класі й опановувати нові твори. Упевнений, невдовзі Ольга знову приємно нас здивує…