ЄВРО-2012

У міжнародному аеропорту «Донецьк» відкрили сучасну злітно-посадкову смугу

— Летить! Летить!

Цими захопленими вигуками хлопчаків зазвичай колись давно супроводжувалося торохтіння літачка над якимось селом. Та й дорослі тоді задирали голови, бо «аероплан» був дуже рідкісним «птахом» у тутешньому небі…

Щось схоже відбувалося вранці у вівторок і в Донецьку. Адже над містом поважно кружляв гігант вітчизняного літакобудування — найбільший у світі літак Ан-225 «Мрія». А затим повітряне судно здійснило м’яку посадку на новій злітно-посадковій смузі міжнародного аеропорту «Донецьк», де відтепер зможуть приймати пасажирські та вантажні літаки всіх типів за будь-яких метеорологічних умов.

Готові садити навіть шатл!

Їй-бо, сьогодні навіть важко уявити, що свого часу Донецький аеропорт в ході підготовки міста до Євро-2012 вважався одним із «хвостів». Оскільки тепер очевидно: «повітряні ворота» повністю введуть в експлуатацію наприкінці року і своєю потужністю об’єкт поступатиметься тільки столичному аеропорту. Вже немає сумнівів, що господарі виконали одну з головних умов УЄФА: в дні Євро-2012 аеропорт зможе приймати 3100 пасажирів за годину. А новенька злітно-посадкова смуга взагалі є предметом гордощів донеччан. І небезпідставно.

 Відповідні будівельні роботи, що розпочалися тут у 2007 році, велися в три зміни і зараз всі об’єкти вдається здавати за графіком. «Смуга вже готова на 100 відсотків, — повідомив ще наприкінці червня начальник БУ № 6 ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком» Роман Півторак. — Триває підготовка документів для сертифікації і чекаємо «літак-лабораторію»… А розрахунок смуги йшов на Аеробус А-380 та Боїнг-747. Тобто такий аеропорт тепер зможе приймати всі-всі літаки».

Кілька цифр для порівняння: довжина та ширина старої смуги в аеропорту відповідно 2,5 кілометра та 45 метрів. Нині ж ці параметри — 4 кілометри та 75 метрів. Це дає змогу здійснювати тут максимальну кількість посадок літаків — 36 за годину. А на стоянках можуть розташуватися 118 повітряних суден.

Ще напередодні відкриття фахівці не вагалися в оцінках нового об’єкта — злітна смуга аеропорту «Донецьк» відповідає найсуворішим міжнародним стандартам і буде найсучаснішою в Україні та однією з кращих у Європі. А одним з аргументів для підтвердження виняткових характеристик називалось наступне: тут може здійснити посадку навіть космічний човник — шатл. І навіть найважчий транспортний літак «Мрія». І те, про що не так давно тільки мріяли, вже стало реальністю.

Одна з найкращих у Європі

Близько десятої ранку донеччани готувалися у всеозброєнні зустрічати повітряного гостя: лаштували підзорні труби, біноклі, фотоапарати, відеокамери тощо. Іноді навіть складалося враження, що в донецькому небі ось-ось має з’явитися не «Мрія», а …НЛО. Зрештою, десь так і сталося, бо незвичайний літаючий об’єкт теж справив належне враження. Дуже символічно, що срібляста «Мрія» повагом зробила кілька кіл над «Донбас Ареною», чемно привіталася помахом гігантських крил і пішла на посадку на новеньку злітно-посадкову смугу аеропорту, що за 8 кілометрів від стадіону.

Зайве казати, що м’якому приземленню аплодували майже всі присутні в цей час на території Донецького аеропорту.

«Нова злітно-посадкова смуга в аеропорту «Донецьк» — на сьогодні не тільки найсучасніша в нашій країні, а й одна з найкращих у всій Європі», — переконаний віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков, який прилетів до Донецька на борту «Мрії» і взяв участь в урочистостях. — Цей об’єкт відповідає всім міжнародним стандартам і зможе приймати всі види літаків. І сьогодні приземлення тут «Мрії» підтвердило високі стандарти нової смуги».

Будуть дальні рейси

За словами віце-прем’єр-міністра, регулярні польоти на новій смузі розпочнуться вже післязавтра, і тепер обласний центр отримав можливість здійснювати дальні рейси. Зокрема у вересні заплановано розпочати авіасполучення між Донецьком та Пекіном.

Також урядовець підкреслив, що в державі нині активними темпами проводиться модернізація вітчизняної авіаційної інфраструктури. За його словами, відразу чотири сучасні міжнародні аеропорти будуть відкриті в Україні цього року і на початку наступного. І подібний підхід дуже нагадує оту приказкову «дорогу ложку до обіду», оскільки наші співвітчизники останнім часом дедалі більше користуються авіатранспортом. Наприклад, тільки протягом першого півріччя ним скористалося понад три мільйони осіб — на 23 відсотки більше в порівнянні з цим же періодом минулого року.

Екіпаж Ан-225 подарував керівникам аеропорту макет повітряного судна, яке стало «першопрохідцем» нової смуги. А невдовзі тут зустрічатимуть «першопрохідців» наступних об’єктів.

— Мрія» стала дійсністю! — лаконічно прокоментував подію один із робітників, які продовжують працювати в аеропорту «Донецьк». — А нашою дійсністю була і є подальша робота.

Тобто тут повним ходом триває будівництво, завдяки якому наприкінці року, як і заплановано, сучасний аеровокзальний комплекс обласного центру почне приймати перших пасажирів.

ДО РЕЧІ

За кілька днів до офіційного урочистого відкриття нової злітно-посадкової смуги в аеропорту стався «фальстарт». Через поки не з‘ясовані причини тут помилково приземлився пасажирський літак грузинських авіаліній. Пілоти CRJ-200 рейсу 663 з Батумі до Донецька чогось не прислухалися до порад диспетчерів аеропорту і посадили «борт» не на старій, а на новій смузі. До оприлюднення офіційної версії причин цього випадку існує припущення, що льотчики взяли курс на новий об‘єкт саме тому, що він дуже вигідно відрізняється від старої смуги.