Звертається до вас голова селянського фермерського господарства «Пролісок». Нині в нас склалася критична ситуація зі збиранням врожаю. Після капремонту двигуна комбайна одним з місцевих приватних підприємців знову сталася аварія і комбайн вийшов з ладу. Згідно із гарантійним талоном, його мали знову полагодити. Але й донині не проведена навіть технічна експертиза, робота затягується і відкладається. А тим часом комбайн простоює, наше підприємство несе збитки. Як змусити компанію, яка мала б відремонтувати двигун за гарантією, сумлінно виконувати свою роботу?

С. КОВАЛЬОВ,
голова СФГ «Пролісок»,
м. Сватове Луганської обл.

Олексій ПШЕНИЧКА,
перший заступник голови
Державної інспекції
з питань захисту прав споживачів:

— Держспоживінспекція у своїй діяльності у сфері споживчої політики та захисту прав споживачів керується Законом «Про захист прав споживачів» та іншими нормативно-правовими актами.

Закон «Про захист прав споживачів» регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації дер?жавної політики у сфері захисту прав споживачів.

При цьому споживач — фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням  обов’язків найманого працівника (стаття 1 закону). Тобто на взаємовідносини між юридичними особами дія закону не поширюється.

Отже, правовідносини, які виникають при здійсненні господарської діяльності між суб’єтами — юридичними особами, не належить до компетенції Держспоживінспекції, а спірні питання вирішуються виключно у судовому порядку, якщо у ході переговорів сторонам не вдається досягти порозуміння.