СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Тривала  затримка заробітної плати в деяких галузях економіки залишається в країні досить актуальною. Такий висновок випливає із заяв громадян, які надходять на урядову телефонну «гарячу лінію». 

З початку року зареєстровано 4,3 тис. звернень з питань невиплати заробітної плати суб’єктами підприємницької діяльності, комунальними, державними підприємствами, установами й організаціями, що на 24,5 % менше порівняно з таким же періодом минулого року.

Як повідомили «УК» в Урядовому контактному центрі, найбільше запитів було від жителів   м. Києва, Донецької, Дніпропетровської, Луганської та Харківської областей. Позитивним є те, що кількість таких скарг з цих регіонів практично не збільшується. Кількість звернень з міста Києва з питань невиплати заробітної плати  зменшилася порівняно з аналогічним періодом минулого року на третину, Луганської області —  на 12%, Донецької —  на  7 %.

У кожному п’ятому зверненні з питань заробітної плати громадяни скаржилися на тривалу невиплату заробітної плати. Для прикладу, 18 скарг надійшло від працівників КП «Наше місто» м. Трускавця Львівської області та 13 —  від Євпаторійської  комплексної нафтогазорозвідувальної експедиції (м. Євпаторія, АР Крим).

З питань затримки або невиплати заробітної плати терміном до двох місяців протягом 2011 року на урядову телефонну «гарячу лінію» надійшло 756 звернень (17 %), майже чверть з яких —  від працівників освітніх закладів.

Про дієвість роботи урядової «гарячої лінії» свідчать подяки громадян. Приміром, киянка Ірина Володимирівна звернулась щодо затримки у виплаті заробітної плати за травень ц. р. у дошкільному дитячому навчальному закладі. Після проведеної роботи Святошинська районна у м. Києві адміністрація надала інформацію, що станом на 23.06.2011 порушене заявницею питання вирішено позитивно. Подібну допомогу від урядової «гарячої лінії» одержала Наталія Володимирівна, вчителька середньої загальноосвітньої школи м. Первомайська  Харківської області.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 4798 громадян зі скаргами, заявами та пропозиціями. Порівняно з попереднім тижнем їх кількість зменшилася на 431.

Звернення, які потребували докладнішого розгляду, а таких зареєстровано більше 2001, Урядовий контактний центр надіслав  на опрацювання за належністю до органів виконавчої влади: до центральних органів влади  679, до обласних державних адміністрацій —  1314 та  до інших організацій —  8. Після розгляду та конкретного вирішення порушених питань органи виконавчої влади надішлють громадянам на їхні домашні адреси письмові відповіді.

Окрім того, 110 заявникам працівники Центру відразу надали необхідні консультації та довідки з питань спрощеного порядку надання субсидії на оплату житлово-комунальних послуг (45), освіти (39), соціального захисту населення (17), пенсійного забезпечення (5), транспортного обслуговування і зв’язку (3), виплати заробітної плати (1).

ДОВІДКА «УК»

Урядова «гаряча лінія» працює, крім святкових днів та неділі, за таким графіком: понеділок —  п’ятниця з 8 до 21 години, субота —  з 8 до 19 години.

Звертаємо увагу підприємців, що на базі Урядового контактного центру з метою оперативного розгляду скарг на протиправні дії посадових осіб органів виконавчої влади спеціально запроваджено «Гарячу лінію» —  «Діалог з малим бізнесом». Скарги приймають фахівці за номером телефону урядової «гарячої лінії»:  0-800-507-309.

Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України —  безкоштовні.