Завдяки набуттю чинності закону про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформаційного телерадіопростору України, російські серіали стали втричі рідше промивати мізки українським глядачам.

Україна планує піти далі в обстоюванні національних інтересів і пропонує закріпити більші квоти на показ як національного, так і європейського телепродукту, особливо у найбільш «глядацькі» години. Відповідний законопроект уже зареєстровано у Верховній Раді. Але телеканали, які традиційно тісно співпрацювали з російським телеринком, такі зміни сприймають вороже.

На недавній прес-конференції  генеральний директор телеканалу «Україна» Євген Лященко назвав квоти цензурою. Не подобається така ідея і Владиславу Ряшину та іншим. Лященко заявив, що треба зробити чіткий поділ між пропагандою та суто розважальним контентом: «Не змішуймо. Мені однаково, хто зробив продукт, — аби він був толерантним і не містив загроз нашій державі». А Ряшин у дискусії про так званий санк?ційний список акторів, до якого зокрема внесено  одіозних  Порєченкова та Охлобистіна, сказав, що треба відокремлювати особистість актора від створених ним образів.

На це генеральний директор «1+1 медіа» Олександр Ткаченко зауважив: «Коли  на екрані з’являється Порєченков у будь-якому образі, то бачу не образ, а як цей тип стріляє в наших бійців у донецькому аеропорту».

Захисники російського продукту лякали тим, що через обмеження російського контенту в Україні збільшується кількість супутникових тарілок і переглядів телебачення через інтернет. Але доказів того, що власники антен дивляться саме ОРТ або НТВ, не навели.

Олександр Ткаченко підкреслив, що російські виробники кіно та  серіалів уміло  використовують архетипи героїв нової Росії. Ще гірше, що ці архетипи потім копіюють навіть в українських серіалах. Так Україна двічі стає вторинним ринком цих образів.

Говорячи про бізнесову складову телевиробництва, О. Ткаченко погодився, що суто українському продукту важко конкурувати. «Але нам потрібні нові герої, — додав гендиректор «плюсів», — і тому ми знімаємо «Століття Якова» та екранізуємо «Чорного ворона» Шкляра».

Народний депутат Вікторія Сюмар підкреслила, що російський продукт — це інформаційна зброя Кремля. На цьому, мабуть, варто поставити крапку в цій дискусії. 

Леонід ОЛЬШЕВСЬКИЙ
для «Урядового кур’єра»