ВІДКРИТТЯ СЕЗОНУ. «Вважаю, що сьогодні Донецький муздрамтеатр — єдиний, який може підняти цю виставу, — зізнався перед прем’єрою режисер-постановник Євген Курман. — Адже тут є замкнений виробничий цикл із вокалом, балетом… І все це разом дає змогу показати дію на сцені органічною, природною та натхненною». Йдеться про прем’єрний показ мюзиклу «Леонардо. Кохання, якого не було».

У театрі не приховували, що готують глядачам грандіозну постановку, не схожу на жодну з попередніх своїх робіт. Не секрет, Леонардо да Вінчі вважається однією із найзагадковіших постатей епохи Відродження. Та мюзикл — не хроніка його життя, а захоплююча історія стосунків генія і влади, вчителя і учня, художника і народу, філософа і духівництва та нарешті Майстра і Музи. А авторами історії кохання, якого, можливо, й не було, стали заслужений діяч мистецтв Російської Федерації, композитор Кім Брейтбург та відомий поет-пісняр Євген Муравйов.

До речі, композитор свого часу працював під егідою Донецької обласної філармонії і саме тому довірив своїм землякам право першої постановки нового мюзиклу. А ще, як каже Кім Брейтбург, на його вибір вплинула і блискавична реакція художнього керівника театру Марка Бровуна, який, миттєво оцінивши перспективи вистави, відразу запропонував співробітництво.

На сцені герої першої прем'єри сезону. Фото Вадима ПАЩУКА

Що й казати, того вечора глядачі, які ущент заповнили залу театру, вже з перших хвилин вистави немов здійснили подорож у часі. Опинитися в атмосфері Мілана часів Леонардо да Вінчі допомогли масштабні декорації та розкішні костюми тієї епохи. А високий рівень виконавців — професійних артистів-вокалістів театру (зокрема головну партію виконував лауреат «Слов’янського базару—2011» Володимир Квасниця) та вражаюча сучасна хореографія допомогли присутнім краще осмислити глибину та емоційність дійства на сцені.

Чи було насправді кохання Майстра та Мони Лізи? Хтозна. Власне, автори постановки та актори й не ставили собі за мету відшукати і запропонувати глядачам чітку і прямолінійну відповідь. Тим часом їхні спільні зусилля таки закінчилися хепі-ендом.

ДО РЕЧІ

У минулому сезоні театр запропонував своїм шанувальникам 452 вистави, із яких 119 — виїзних і 17 — на гастролях. Подивилися їх більше 195 тисяч глядачів: показник наповнення залу становив 94% — найвищий серед вітчизняних театрів. Дедалі більшої популярності набуває в глядачів «Театральна вітальня», адже за сезон актори показали понад 60 вистав, які відвідали більше 2 тис. глядачів.

Протягом минулого театрального року трупа Донецького національного академічного українського музично-драматичного театру здійснила постановку відразу 14 нових вистав. Зокрема на великій сцені глядачі побачили 6 прем’єр, серед яких «Шикарне весілля» Робіна Хоудона, «Без вини винні» Олександра Островського, «Пеппі Довгапанчоха» за Астрід Ліндгрен, «Дамський майстер» Жоржа Фейдо

та інші. На малій сцені запам’яталась постановка «Виходила бабка заміж» та музичні програми в «Театральній вітальні».