Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул спільно з Регіональним директором по взаємодії з органами державної влади Google Росія та СНД Мариною Жуніч, директором Google Україна Дмитром Шоломко таДиректором Google із стратегічного планування в галузі державної політики та зв’язків з урядами Азіатсько-Тихоокеанського регіону, Близького Сходу, Африки та Росії Уільямом Фітцджеральдом презентували результати дослідження «Вплив Інтернету на економіку України». Дослідження націлене на просування Інтернету в українському підприємницькому середовищі.

«Інтернет став основою однієї з найбільших за останні двісті років індустріальних революцій. Цей винахід можна порівняти з приходом в економіку парових машин і електрики в 19 сторіччі. Як показує досвід розвинених країн, є пряма залежність між рівнем проникнення Інтернету і зростанням ВВП. Ми створюємо умови для розвитку країни, підтримуючи в Україні IT-індустрію», – сказав Вілкул.

«Розуміння владою сучасних трендів управління та підтримка високих технологій – це ключові складові розвитку економіки та суспільства в цілому. Тому дуже важливо, що Олександр Вілкул підтримав проведення цього дослідження», – сказав директор Google Україна Дмитро Шоломко.

Згідно з результатами дослідження, технічні можливості доступу до Інтернету створені в Україні на високому рівні – біля 90% підприємств вже забезпечені високошвидкісним Інтернетом. Тому резерви розвитку приховані в інтенсивності використання сучасних інформаційних технологій. Це стосується електронного документообігу, користування «хмарними» базами даних, забезпечення віддаленого доступу до робочого місця, інтернет-торгівлі та іншого.

Тетяна Ситник, керівник відділу В2В та стратегічних досліджень, компанії GfK Україна зазначила, що наразі вже 62% українських підприємств мають власний сайт, 49% розміщують про себе інформацію в Інтернет-довідниках. Проте лише 22% використовують сторінки в соціальних мережах і 12% підприємств користуються он-лайн торгівлею через Інтернет-магазини.

Крім економіки та бізнес-напряму Інтернет необхідно також використовувати в суспільних та громадянських проектах. Віце-прем’єр проанонсував один з таких проектів – інтернет-голосування за логотип Заявки Зимової Олімпіади-2022 у Львові. «Про початок голосування буде оголошено наступного тижня. Я обов’язково напишу про це у себе на Facebook», – сказав Олександр Вілкул.

«IT – це та галузь, в якій Україна може конкурувати з провідними країнами світу. Тому Урядом надані пільги для IT-підприємств. Нові правила передбачають звільнення від ПДВ на послуги, які надаються в сфері інформатизації, сплату податку на прибуток ІТ-підприємств на рівні 5%, сплату податку з доходів також на рівні 5% та інше», – зазначив Вілкул.

В Україні сформовані потужні IT-центри – це Київ, Дніпропетровськ, Львів, Одеса та інші, в яких вже створена велика кількість робочих місць в індустрії з високим рівнем заробітної плати. І завдяки цьому реалізуються потужні проекти.

«IT-світ знає та поважає українців. Зокрема мільйони користувачів грають в S.T.A.L.K.E.R. та «Казаки», створені киянином Сергієм Григоровичем. Розробки українських фахівців використовують провідні компанії світу. До речі, мені було б цікаво поспілкуватися щодо розвитку галузі зі Стівом Возняком (одним із засновників Apple), що також має українські коріння – його батьки з Буковини», – сказав Олександр Вілкул.

Віце-прем’єр зазначив, що Уряд підтримує розвиток державно-приватного партнерства в інноваційній сфері. Прикладом є BIONIC Hill в Києві – перший український інноваційний парк, в створення якого держава інвестувала 50 млн грн. В ньому будуть працювати провідні українські та міжнародні компанії, ключовими спеціалізаціями яких є IT, біотехнології та енергозбереження. Реалізація проекту дозволить створити 35 тис. робочих місць. В парку спільно з провідними IT-компаніями також створюється навчальний заклад BIONIC University. Його мета – підготовка висококваліфікованих спеціалістів галузі використовуючи сучасні технології навчання, що пов’язані безпосередньо з практичною діяльністю.

ДОВІДКА. Дослідження, проведене компанією GfK, полягало у проведенні опитування керівників підприємств. Всього було проведено 1017 інтерв’ю в період з 17.06.2013 по 10.07.2013. В опитуванні брали участь підприємства, які мають щонайменше 4 комп’ютери. Вибірка є репрезентативною для українських підприємств за кількістю працівників, регіоном та галузями. Максимальна похибка вибірки становить 3,1%.