Ви ніколи не спостерігали, як тане асфальт? Ні, не від літньої спеки. Навіть за звичайної помірної погоди. Ще вчора нібито була дорога, ремонтники не встигли й діжок зі смолою прибрати, а тепер — нема. Тільки шматки твердого дорожнього покриття розкидані на узбіччях, а вибоїни, як і до ремонту, смачно відривають колеса. Років зо три таке надприродне явище довелося спостерігати на відремонтованому відрізку шляху від Кам’янки до Знам’янки. Однак, кажуть дорожники, то було колись, кивають на попередників. А тепер — ні-ні!

І справді, у Смілі на Черкащині асфальт на вулиці Громова ще якось тримається, хоч минуло від його укладання вже дев’ять місяців. Ну не те, щоб дуже тримається — так, подекуди кришиться. Та вода з нерівного покриття під час дощу стікає просто на подвір’я смілян. На ремонт цієї дороги місто витратило з минулорічної державної субвенції понад вісімсот тисяч гривень. Сміляни розповідають: ремонтна фірма так поспішала освоїти кошти, що дорожники укладали асфальт навіть у лютий мороз та іншу непогоду. Щоправда, нове полотно — лише посередині вулиці, та й те — все у латках.

Коли вже українці навчаться робити якісні дороги? Фото Володимира ЗAЇКИ

Може, це нова, суперсучасна технологія? Смілянська місцева прокуратура спробувала розкрити її таємні деталі. З’ясувалося, що під час ремонту було використано асфальо-бетонних сумішей майже на 600 тонн менше, ніж передбачено вимогами звичайної технології. Та навіть без експертиз зрозуміло: нове тоненьке покриття (подекуди його товщина менша трьох сантиметрів) довго не витримає. Ви скажете: а куди дивився контроль, зрештою — замовник? Угоди та акти приймання робіт підписували міський голова та секретар міськради (обидва — вже колишні). Доведеться новим посадовцям знову ремонтувати вже «відремонтовані» шляхи.

До речі, згадана фірма ремонтувала в Смілі ще дві вулиці. Торік восени міська влада уклала з нею угоди більш як на 2 мільйони гривень. Половину з цих грошей, як вважають  у прокуратурі, фірмачі просто вкрали. Відкрито кримінальне провадження. Тривають слідчі дії, зокрема й необхідні експертизи. Вочевидь, потрібно чекати нових відкриттів.  А ось жителі сіл Хрестителеве та Мар’янівка Чорнобаївського району жодних відкриттів уже не чекають. Добрий десяток років дорога між селами — суцільні вибоїни. Гойдаються на них великовантажні фури та рейсові автобуси, які зрідка, ніби примари, пропливають тут. Шлях веде на Полтавщину, до Оржиці. Та ось придибенція: тільки закінчується Черкаська область і починається Полтавська, дорога, ніби за помахом чарівної палички, перетворюється на досить рівну, хоч і не без огріхів. Виходить, кажуть у Мар’янівці, на Полтавщині асфальт міцніший. А, може, свого часу дорожники з їхніми покровителями менше крали?