Про нагальну потребу доопрацювати законодавство про очищення влади говорили дуже багато. Тож нещодавно експерти провели «круглий стіл», під час якого обговорили, що саме потрібно вдосконалити, щоб цей нормативний акт викликав менше претензій. На думку експерта із економічних питань та питань децентралізації Фундації «Відкритий діалог» Агнешки Пясецької, в законі потрібно деталізувати порядок обрання керівника центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, що забезпечує формування і реалізує державну політику з питань очищення влади та умови здійснення громадського контролю за реалізацією законів у сфері очищення влади.

Представник громадської організації «Люстраційний комітет» Олена Мірошник додала, що під чинність Закону «Про очищення влади» потрапляють керівники самостійних структурних підрозділів Генеральної прокуратури, МВС, СБУ, податкових органів тощо. Але проблема в тому, що у кожного з них є власне бачення питання про самостійний структурний підрозділ, зумовлене небажанням цих органів проходити очищення та намаганням скоротити коло осіб, які підпадають під процедури люстрації.

Учасники «круглого столу» висловились і за те, що варто якомога точніше прописати поняття, критерії, посади керівників в апаратах міністерств, які мають потрапити під чинність закону, щоб через гру з формулюваннями вони не могли уникнути очищення.

Директор департаменту з питань люстрації Мін’юсту Тетяна Козаченко зазначила, що є закон, задля гармонізації його з міжнародними стандартами виникло багато пропозицій щодо впровадження нових механізмів його реалізації, а також заходів, які сприятимуть усуненню спротиву системи очищення. У цьому напрямі триває спільна робота з експертами Венеціанської комісії.

Керівник управління МВС з питань люстрації Анатолій Фодчук звернув увагу на складнощі, які виникають під час здійснення перевірок на українських територіях у зоні проведення АТО і наголосив на важливості вивчення цього питання.

Фахівці сподіваються, що після удосконалення документа претензій до нього не буде ні в експертів, ні у представників Венеціанської комісії.