ПЕРЕВЕЗЕННЯ

Уряд змушений втрутитись у ситуацію довкола приватної авіакомпанії 

Ситуація з авіаперевезеннями компанією «АероСвіт» залишається стабільно складною. Перевізник продовжує фокуси з рейсами, а люди не можуть вчасно повернутися додому. Так, учора в Таїланді через затримку рейсу змушені були залишитися 220 пасажирів, які придбали квитки до Києва. Літак не вилетів із Бангкока, невідомо, скільки доведеться чекати — добу чи більше. Телефон компанії мовчить, потрібна допомога дипломатів — у кого діти, у кого віза закінчується, повідомляли інформагентства.

Крім того, компанія продовжила скасовувати й інші рейси.  І це після того, як «АероСвіт» запевнив Мінінфраструктури та Державіаслужбу, що гарантує перевезення пасажирів. Щоправда, йшлося про виконання всіх авіарейсів до та з таких міст, як Івано-Франківськ, Дніпропетровськ, Донецьк, Львів, Одеса, Сімферополь відповідно до затвердженого розкладу, що діє до 31 березня цього року, а також усіх далеко- та середньомагістральних рейсів, окрім напрямків з Києва до Варшави, Мінська, Бухареста, Копенгагена, Тбілісі та Тель-Авіва.

Як зазначають у прес-службі Мінінфраструктури, обслуговування пасажирів здійснюватимуть «АероСвіт» або «Міжнародні Авіалінії України» (МАУ). Відповідно до чинних правил перевезення пасажирів та багажу повітряним транспортом, усім, хто придбав квитки, гарантують переліт або компенсацію вартості квитків. Проконтролювати останнє Прем’єр-міністр Микола Азаров доручив віце-прем’єр-міністрові Олександрові Вілкулу, зобов’язавши його підготувати пропозиції щодо можливих дій державних органів у ситуації із затримкою та скасуванням рейсів, які обслуговує «АероСвіт». А експерти радять постраждалим організовано звертатися  до юристів.

8 і 9 січня, коли компанія скасовувала рейси з «Борисполя» і сотні пасажирів не могли вилетіти з інших міст, представники перевізника пояснювали: так відбувається, бо літаки відмовляються обслуговувати в міжнародних аеропортах через борги. Перевізник заявив про необгрунтовану затримку своїх авіасуден  у низці закордонних аеропортів, інформувало РБК. Заявляли, що компанія має намір повернути в експлуатацію літаки, що створюються штучні перешкоди для цього: деякі провайдери, порушуючи чинні угоди, в ультимативній формі вимагають попередньої оплати за ще не надані послуги.

Пасажири чекають вильоту. Фото з сайту ru.golos.ua

Також стало відомо, що кілька російських аеропортів подали в суд позови на «АероСвіт» щодо стягнення з авіакомпанії майже 4,5 млн дол. боргу. Російський «Аэрофлот» не продає квитків на спільні рейси з «АероСвітом». А останній продовжує реалізовувати свої квитки — і їх, попри все, купують як в електронному, так і в паперовому вигляді. Крім того, авіакомпанія зуміла домовитися з аеропортом «Бориспіль», який обслуговуватиме рейси. Адже перевізник, за заявою прес-служби аеропорту, виконує гарантійні зобов’язання зі сплати коштів за  послуги. Тривають переговори з авіакомпанією про реструктуризацію заборгованості та схему передоплати на найближчі дні.

Раніше повідомляли, що «АероСвіт» планує поступитися частиною своїх рейсів конкурентові — МАУ. Навесні 2013-го останній почне здійснювати багато рейсів на своїх літаках, «АероСвіт» буде маркетинговим партнером на цих напрямках. МАУ має істотно розширити флот і штат співробітників, і, можливо, зробить це за рахунок конкурента, якому, як зазначають експерти, вкрай потрібне партнерство, бо він не може впоратися з фінансовими проблемами самостійно. На думку експертів, якби «АероСвіт» не домінував на ринку, нинішньої ситуації не було б.

Коли верстався номер. Стало відомо, що Прем’єр-міністр Микола Азаров розглянув оперативну доповідь і пропозиції віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула щодо заходів з нормалізації ситуації з «АероСвітом» .

За результатами аналізу, глава уряду доручив Міністерству закордонних справ забезпечити практичну допомогу буквально кожному пасажиру, що затримується у закордонних аеропортах через невиконання рейсів «АероСвітом» — під особисту відповідальність послів України у відповідних країнах. «Головне – повернути людей додому і при цьому захистити всі права громадян України», — підкреслив Микола Азаров.

Мінінфраструктури доручено терміново підготувати розпорядження уряду про використання в разі потреби коштів Резервного фонду для оплати повернення в Україну наших громадян. Причому компенсувати їх за фактом зобов’язана авіакомпанія «АероСвіт».

Мінінфраструктури разом з Державіаслужбою і керівництвом  компанії-перевізника має сформувати реалістичний розклад рейсів, який буде поширюватись у ЗМІ та іншими інформаційними каналами. Його виконання буде жорстко контролюватись державним регулятором.

Також профільне міністерство і Державіаслужба зобов’язані вжити всіх доступних заходів для забезпечення перевезення пасажирів «АероСвіту» за придбаними квитками або ж вчасного повернення авіакомпанією вартості квитків. Крім того міністру інфраструктури Володимиру Козаку доручено розробити стратегію розвитку авіагалузі з максимальним урахуванням інтересів пасажирів. Контроль за виконанням цих доручень покладено на віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула.

Наразі Міністерство закордонних справ  відстежує ситуацію і рекомендує звертатися за номерами телефонів закордонних дипломатичних установ у країнах перебування або безпосередньо на цілодобову лінію міністерства  — тел..: +38 (044) 238-16-57, факс: +38 (044) 253-11-24, електронна адреса: cons_or@mfa.gov.ua.